על אף שהמדינה נמצאת בסגר, הרמטי יותר או פחות, שימנע את החגיגות ההמוניות של תחילת השנה האזרחית החדשה, יש חלק לא מבוטל באוכלוסייה הישראלית שבשבילו עדיין מדובר בתאריך חשוב שאותו יחגגו גם בבית, במסגרת ה"נובי גוד".למרות זאת, חברת החשמל תכננה לחבל גם בתכניות החלופיות. לטענת ח"כ אלכס קושניר ממפגלת ישראל ביתנו, תושבים רבים, בהם מהערים ערד, נתניה וכרמיאל, היכן שישנם ריכוזי אוכלוסייה רוסית משמעותית, פנו אליו וקבלו על הודעה של חברת החשמל, אשר תבצע עבודות לשיפור ותחזוקה של רשת החשמל מחר, בתאריך ה-31 בדצמבר. אך לסיפור יש סוף טוב: לאחר שקושניר פנה לחברת החשמל, האחרונה הסכימה לדחות את העבודות, ואספקת החשמל תהיה סדירה ביישובים הנ"ל.

הודעת חברת החשמל, לדברי קושניר (צילום: צילום פרטי)
הודעת חברת החשמל, לדברי קושניר (צילום: צילום פרטי)

"פניתי במכתב למנכ"ל חברת החשמל בדרישה לבטל את כלל העבודות כדי לאפשר לציבור לחגוג את חג נובי גוד", אמר קושניר בתגובה לתלונות. "ומעבר לכך, המלצתי על עריכת בדיקה במטרה לברר מאילו שיקולים התקבלה החלטה לבצע עבודות דווקא בלילה זה", הוסיף.

במכתב עצמו, כתב קושניר כי "החלטה זו פוגעת פגיעה קשה במרקם חייהם של אזרחים רבים במדינה, והיא לכל הפחות תוצאה של חוסר רגישות והתחשבות מוחלטת". אני דורש לחזור מהחלטה זו, ולהורות על ביטול העבודות, כמו כן מבקש לבצע בדיקה מאילו שיקולים התקבלה החלטה מסוג זה".

לאחר שליחת המכתב ופרסום פרטי העבודות המתוכננות, חברת החשמל הודיעה שבעקבות הפנייה, העבודות המתוכננות לליל השנה האזרחית החדשה לא תתקיימנה, ותהיה אספקת חשמל סדירה ביישובים עליהם דובר.

ה"נובי גוד" הוא חג לציון תחילתה של השנה האזרחית. החג נחוג במדינות ברית המועצות לשעבר בלילה שבין ה-31 בדצמבר ל-1 בינוא וגם בידי מהגרים ממדינות ברית המועצות לשעבר ובני משפחתם במדינות שונות בעולם, בהם חלק מהעולים שבאו מברית המועצות מאז שנות ה-90 למדינת ישראל. בשנים האחרונות הפך להיות הערב המיינסטרימי של חגיגות השנה הלועזית החדשה בישראל.