מאות בעלי עסקים הפגינו היום (שלישי) בדרך יפו בתל אביב, במחאה על סגירת חנויות הרחוב, שאינן מוגדרות כחיוניות. המפגינים שהגיעו גם מחוץ לתל אביב, חסמו במשך זמן ממושך את דרך יפו והשליכו לכביש שנחסם שקיות עם מוצרי טקסטיל, בהם ביגוד וגלילי בדים, אותם הם אינם יכולים, לטענתם, למכור בשל סגירת החנויות.

הפגנת בעלי העסקים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

המשטרה לא התערבה במרבית הזמן ולאחר כשעתיים הורתה למפגינים לפנות את הכביש ולעבור למדרכה. "המרכולים הגדולים פתוחים ולחנויות רחוב קטנות לא נותנים לפתוח. הרי נכנסים לחנויות לקוחות בודדים ואין סכנה של הידבקות", טען בעל עסק לביגוד.

חלק מהמפגינים צעקו: "ביבי, אנחנו בוחרים שלך, אבל לא נבחר בך. אל תשכח שהבחירות עוד מעט", ובין המשתתפים בהפגנה היו גם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ונשיא להב, עו"ד רועי כהן.

"בעלי חנויות הרחוב נפגעו קשה מכולם, עקב החלטות פוליטיות של הממשלה בינהול משבר הקורונה. לאנשים האלה ושכמותם אין כרגע תקווה ואין שיח כלל עימם, כאילו אינם קיימים ולכן אנו לאנרכיה ולהפיכתם לעבריינים בעל כורחם שפותחים את העסקים כדי להביא פרנסה למשפחתם", טען עו"ד כהן בהפגנה.

 בתוך כך, פורום ראשי המסחר בישראל טען כי נתוני התחלואה שפורסמו היום, לפיהם כ-8,300 מהנדבקים היו מאומתים ושיעורי ההדבקה עומדים על כ-7.6%, מוכיחים מעל לכל ספק שזעקתם נגד סגירת המסחר בלבד ובעד סגר מלא מלא במתכונת יום כיפור הייתה נכונה.

"ממשלת ישראל בזבזה שבועיים יקרים וריסקה עוד יותר את המסחר בישראל", צויין בהודעת הפורום – "אנו קוראים לממשלת ישראל בפעם האחרונה: קבלו החלטה על סגר הרמטי לעשרה ימים מלאים, החל מה-7 בינואר בחצות והגדירו שב-17 בינואר כלל המשק ייפתח, ללא יוצא מן הכלל, כך שמדובר על אובדן של חמישה ימי לימוד בלבד. קבלו החלטה אמיצה ובלתי נמנעת".