נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה היום (חמישי) אל הציבור הישראלי, רגע לפני הכניסה לסגר ההדוק, וקרא לציות מלא להנחיות והזהיר מהידרדרות לאנרכיה בישראל. בנוסף, הנשיא ריבלין התייחס לאירועים שהתרחשו הלילה בוושינגטון.

ריבלין פתח את דבריו ואמר כי הוא "קורא לכל מנהיגי הציבור, בכל הערים, בכל המגזרים, למנהיגים הפוליטיים, למנהיגים הרוחניים לראשי הערים, למנהיגי התנועות האזרחיות - אנא מלאו את חובתכם ועצרו את סכנת האנרכיה. הסגר, על כל מגבלותיו, כפי שקבעה הממשלה, מחייב את כולנו״.

הנשיא ריבלין מתחסן (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
הנשיא ריבלין מתחסן (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

"אנחנו נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג האחד את השני", המשיך ריבלין והוסיף כי אנחנו נכנסים לסגר מפני החשש מקריסה בבתי החולים ובמחלקות הקורונה השונות ברחבי הארץ. "אנחנו נכנסים לסגר כדי לשמור על הילדים שלנו. כולנו מחוייבים לציית לכללים", הצהיר הנשיא.

ריבלין הזכיר את המאורעות שהתרחשו הלילה בוושינגטון, שם פרצו מפגינים לתוך בניין הקפיטול, ואמר כי "זכות ההצבעה, לצד חוסנה של מערכת המשפט והשמירה על שלטון החוק, חייבים להוות את העקרונות המשותפים לכולנו. גם בתוך הכאב והמחלוקות, וגם בתוך אווירת חוסר האמון, אל לנו אף פעם לשכוח זאת".

תומכי טראמפ במהומות בוושינגטון (צילום: REUTERS/Stephanie Keith, TPX)
תומכי טראמפ במהומות בוושינגטון (צילום: REUTERS/Stephanie Keith, TPX)

"אי ציות לחוק ובכללו להנחיות הקורונה, על אחת כמה וכמה הטפה לאי ציות, פירושו לא רק הכשלת המאמץ המשותף לבלימת הנגיף, אלא בכיה לדורות, שתוביל להעמקת הסדקים שנפערים, בימים אלו, בין הקבוצות בחברה שלנו", הסביר ריבלין.

לדבריו, החברה הישראלית נמצאת בפני אתגר מורכב, "ועלינו לעשות הכל כדי לצלוח אותו. אני מאמין בכל ליבי שיש בכוחנו לצלוח אותו. לחשוק שפתיים, להסתגר בבתים, להישמע לחוק. ההסתייגויות והביקורת - תנו להן להישמע, אבל רק מתוך ציות - ללא יוצא מן הכלל", המשיך הנשיא.

ריבלין סיכם את דבריו ואמר כי "אנו נדע ימים טובים יותר. ידענו בעבר ימים רעים והתגברנו עליהם. השפעת החיסון עומדת בפתח, ואנחנו נשוב לשגרה. עד אז, אנו חייבים להתאזר בסבלנות ובמשמעת, ולעשות הכל על מנת לצמצם את התחלואה״.