סגן ניצב גיא לוי ממשטרת ישראל, התראיין היום (חמישי) לתוכניתם של אריה בר-און ואריה אלדד ב-103FM על מנת להסביר כיצד נערכת המשטרה להידוק הסגר, שיכנס לתוקפו הלילה בחצות. סנ''צ לוי הבהיר כי הוא קורא לאזרחי ישראל לכבד את הסגר ולעזור למשטרת ישראל מכיוון שהם "נשארו בודדים במערכה וזקוקים לעזרת הציבור". בנוסף, לוי ציין כי כמות המחסומים הגדולה תהיה בכניסות וביציאות מהערים, על מנת לתפוס את מפרי הסגר.

סגר - פעילות האכיפה של המשטרה במחסומים. צילום: דוברות המשטרה

למה שלא נתחיל ישר בעוצר? שכל מי שנע בכביש משעה עד שעה אין לו סיבות ואין לו תירוצים. זה עם קשה עורף ומנהיגות מאוד בעייתי עם העדפות שהיא נותנת לכל מיני מגזרים, ואתם עובדים לבד שם מופקרים ומתנפלים עליכם. 
"קודם כל את פתיחת הדברים שלך הייתי ממליץ להפנות לדרג המדיני. המשטרה, כגורם אוכף חוק במדינת ישראל, תעשה כל שעומד לרשותה להצליח בסגר הזה - מהודק או לא מהודק. כרגע יש הנחיות חד משמעיות שיכנסו לתוקף בשעה שתיים עשרה בלילה. נכון שיש כמה פרצות ובן אדם יכול ללכת להפגנה, לקניות או לטיפול רפואי, אבל וזה אבל גדול, הפיקוח בכבישים הבינעירוניים ובכניסות וביציאות מהערים יהיה שונה ממה שהיה עד היום. זה נכון שהרבה אנשים הלכו למקומות עבודה, אבל כרגע הם לא ילכו. הרבה תלמידים הגיעו לבתי ספר, אבל כרגע הם לא ילכו. מי שייצא מביתו שלא לצורך עלול להיתקל בשוטר, לקבל דו"ח, להסתובב, ולחזור הביתה"

לוי המשיך ואמר כי "אנחנו קוראים לציבור הישראלי על כל המגזרים שלו לשתף עם משטרת ישראל פעולה כי אנחנו נשארנו בודדים במערכה, וצריכים את עזרת הציבור. לא שלא היינו צריכים את עזרת הציבור קודם, אבל עכשיו אנחנו צריכים אותה יותר. אני שומע את הלך הרוח ברוח, ויודע שיש הרבה מאוד אנשים במדינה שכמהים לסגר, אבל אמיתי, מהותי, וכזה שיביא אותנו לתוצאות טובות. יש לנו 8,000 נדבקים ביום, ואני בטוח שזה מדליק אצל האזרחים את כל הנורות האדומות. המטרה שלנו היא אחת ויחידה: מניעת הידבקות. אנחנו מאוד מקווים שהציבור ישתף איתנו פעולה". 

ומה בדבר המחסומים?
"המחסומים של המשטרה יהיו עכשיו בכמות גדולה יותר לעומת השבועיים האחרונים, אבל הם יהיו בהתאמה לתנועת הכבישים. אם אנחנו מדברים על מחסומים בשעות הערב, יהיו 25 מחסומים בצירים שלא ישפיעו על אלו ששבים הביתה מהעבודה. בו זמנית יהיו לא מעט סיורי ציר שיעצרו רכבים בכבישים בכדי לתפוס את כל מי שלא עומד בהנחיות. כל תחנות המשטרה יפרסו בכניסה וביציאה מהערים מחסומים, בשביל להגיע למקסימום סגר אותו יכולה המשטרה לבצע. אני מקווה שהציבור ישתף פעולה ושנדבר בשמחות ולא רק בסגרים ובמחסומים".