סרטו של מוחמד בכרי, "ג'נין ג'נין" נאסר להקרנה בישראל, כך פסקה אתמול שופטת בית המשפט המחוזי. בנוסף, הורתה להחרים את כל עותקי הסרט הקיימים בישראל, ולהסירו מ-YouTube לאחר שביקרה קשות את בכרי וקבעה כי לא דבק באמת, הציג בסרט אירועים מזוויעים תחת מעטה של "סרט דוקומנטרי" והקדיש את הסרט לזכרו של מחבל חבר גדודי אל אקצה. עם זאת, בכרי הודיע כי אינו מקבל את הפסיקה ויערער עליה.

מוחמד בכרי בביהמ"ש - צילום: אבשלום ששוני

בית המשפט חייב את בכרי לשלם פיצויים בסך 175,000 ש"ח וכן הוצאות משפט בסך 50,000 ש"ח לתובע, סא״ל במיל׳ נסים מגנאג׳י, אשר נלחם בקרב במסגרת מבצע ״חומת מגן״ באפריל 2012. 

טענות ההגנה נדחו, תוך שבית המשפט קבע שמדובר בהוצאת לשון הרע כנגד אדם פרטי, שנקרא על ידי מדינת ישראל לשירות מילואים במבצע "חומת מגן", ומצא עצמו ללא כל הצדקה מוצג בסרט כמי שבזז באיומי נשק אדם מבוגר וחסר ישע, זאת כחלק מהצגה שקרית כוללת של פשעי מלחמה שבוצעו לפי הסרט על ידי חיילי צה"ל בג'נין.

פורום המשפחות השכולות, הקצינים והלוחמים מסר בעקבות הפסיקה: ״לאחר 18 שנים של מלחמה משפטית וציבורית הצדק יוצא לאור ובית משפט ישראלי מקבל החלטה אמיצה להפסיק את ההסתה ולאסור את הפצת הסרט בכל פלטפורמה אפשרית. תדע כל אם עבריה כי מוחמד בכרי הוא מחבל של הסתה פושעת כנגד משפחות שכולות, קציני ולוחמי צה״ל וכנגד מדינת ישראל״. 

כאמור, הסרט הוכן בעקבות הקרב שניהל צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במסגרת מבצע "חומת מגן" ומומן על ידי יאסר עבד רבו ואנשי הרשות הפלסטינית. על אף שמתיימר להיות דוקומנטרי, הסרט מביא עדויות לכאורה על פשעי מלחמה שביצע צה"ל בג'נין. 

כזכור, לפני מספר חודשים קיימה ועדת החוץ והביטחון בכנסת דיון מהיר בנושא "מאבק נציגי הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין נגד הסרט 'ג'נין ג'נין'". ח''כ גדעון סער שניהל את הדיון, העלה להצבעה הצעת החלטה, אשר תישלח ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה "יש לאסור את הקרנת הסרט והפצתו בישראל".

ההצעה התקבלה פה אחד, ובה נקבע בנוסף כי הסרט "מהווה עלילת דם נגד צה''ל והלוחמים, שפעלו למופת בג'נין במהלך מבצע 'חומת מגן' ובאופן המוסרי ביותר".