שירות בתי הסוהר הודיע היום (ראשון) כי מבצע חיסון סגל סוהרי שב"ס לנגיף הקורונה הסתיים ומחר יחל מבצע חיסון האסירים הכלואים בבתי הסוהר. לשם הצלחת המבצע נערך מוקדם יותר פיילוט חיסון של 20 אסירים בבית הסוהר "שקמה" שבאשקלון.

ביום שישי פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה במכתב בו קבע כי אוחנה פעל בחוסר סמכות כאשר החליט למנוע חיסון אסירים והודיע כי על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי. אוחנה כתב בתגובה: "מדוע עמדתו של יועץ בלתי נבחר מחייבת ועמדתו של הגורם בממשלה האמון על בתי הסוהר איננה?".

לדברי היועמ"ש, הנחיית השר למנוע בשלב זה חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס, הנמנים עם קבוצת הסיכון כהגדרתה ע"י משרד הבריאות, אשר אינה מקובלת על המשרד הממשלתי האמון על קביעת סדרי העדיפויות במתן החיסונים, ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת. 
 
היועמ"ש הודיע כי על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי, בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו ע"י גורמי הבריאות המוסמכים. כמו כן, הודיע היועמ"ש לשר כי באשר לעתירות לבג"ץ, העוסקות במדיניות חיסוני האסירים מפני נגיף הקורונה, הרי שלאור נסיבות העניין, עמדת השר תוצג במסגרת תשובת פרקליטות המדינה לעתירות, ולא בדרך של ייצוג נפרד.