האחים מעין ואלעד טובי הם ממשיכי דרכו של אביהם, איש עסקים בעל ניסיון רב בתחום הלד ורכיבי אלקטרוניקה. שני האחים שגרים כמה מאות מטרים ממטה החברה במושב ינוב שבשרון, ייסדו את החברה "REMY" ב-2008 ובאחרונה הקפיצו את שוויה במאות אחוזים כאשר חתמו על הסכם ייצוג בישראל לאימפריית התאורה החקלאית העולמית "Fluence by OSRAM".

על פי ההסכם - חברת "REMY" הפכה לנציגה הרשמית של "Fluence by OSRAM" - שבמקור הייתה חברת תאורה חקלאית אמריקאית שנרכשה בידי תאגיד התאורה הגרמני הענק "OSRAM", המוערך בשווי של מעל ארבעה מיליארד אירו.  שיתוף הפעולה החדש מביא איחוד סביב הצורך לספק פתרונות תאורת לד לגידול מהיר של שוק הקנאביס הרפואי הישראלי. "REMY" הישראלית מביאה איתה את הידע והניסיון שרכשה בשני העשורים האחרונים וזוכה כעת לדחיפה ותמיכה מהחברה המובילה בעולם בתחום התאורה לגידולים חקלאיים.

"זה מהלך שייתן מענה לצורך המתגבר בישראל בה בקרוב יהיו מאה אלף מחזיקי רישיונות שימוש בקנאביס רפואי. נקיים שיתוף פעולה בין גופי התאורה הכי מתקדמים בתחום לבין יכולת המחקר והפיתוח שלנו בשוק הישראלי והבנת הצרכים של המגדלים הישראלים", אומר אלעד טובי.

טימו בונגארץ מנכ"ל "Fluence EMEA" שהמטה שלה יושב בארה"ב ובגרמניה: "צפוי גידול מדהים בשוק הקנאביס הישראלי בשנים הקרובות, וכמו בכל סוג חקלאות, התנאים הנכונים קריטיים להצלחה. Fluence מאמינה שדרושים פתרונות הנדסיים מדויקים, שיסופקו על ידי שותף מקומי שיודע מה המגדלים צריכים. ב-REMY אנחנו בטוחים שמצאנו שותף שמבין ויגיב במהירות לדרישות הלקוח. שלוחה טבעית של הצוות שלFluence  על הקרקע בישראל."

החברה הישראלית מבינה את הצורך של המגדלים המקומיים. "REMY" משלבת ידע עמוק בתחום התאורה עם המון ניסיון פרקטי בחקלאות מדייקת. המיקוד של החברה בתחום התאורה האגרונומית מאפשר לה לספק שירותי אפיון, תכנון ותמיכה פוטו-אגרונומית שנדרשים מאוד בתחום.

ישראל נחשבת לשוק אסטרטגי בעולם בתחום הקנאביס הרפואי. היא מובילה עולמית ברגולציה ומחקר תעשיית הקנאביס, חקלאות והיי טק. תחום האגרוטק מרכז עניין רב בקרב משקיעים מכל רחבי העולם. 

אלעד טובי: "הבנה עמוקה באגרונומיה ותאורה זה שילוב נדיר שפיתחנו במשך שנים רבות. אנחנו מחברים בין ידע בתאורה ואלקטרוניקה וידע בחקלאות. בצענו ניסויים רבים בתחום החקלאות המדייקת ובמתקני INDOOR. עבדנו בתחום הגידולים ההידרופוניים במשך שנים והכרנו מקרוב את עולם הצמחים בכל הקשור לגידול, תפעול ושיווק. ביכולתנו לבצע פרוייקט מורכב כולל איפיון צרכי הצמח, תכנון תאורה, אספקה והחלק הכי חשוב, ליווי אחרי ההתקנה לאופטימיזציה של המערכת".

תאורת הלד של "Fluence" מציעה למגדלים ספקטרום אופטימאלי ושליטה בעוצמת ההארה, מה שמביא לגידולים של תפרחת דחוסה בעלת אחוזי חומרים פעילים גבוהים. היבולים הם באיכות מעולה ואחידה לאורך כל השנה.

העסקה נחתמה לאחר מסע בן חצי שנה שכלל בדיקות, מחקר ולימוד של החברה הישראלית. בימים אלה נרשמים שיתופי פעולה סביב פרוייקטים בדרום אמריקה, סין ומדינות המפרץ.

לרוב "Fluence" פועלת ישירות מול לקוחות סופיים. בגלל חשיבות השוק הישראלי, החליטה "Fluence" למנות סוכן מקומי מטעמה. על פי התוכנית, כל העבודה תתבצע בישראל כך שמגדלים מקומיים יהנו משירות ישיר, מהיר ובעברית.

ההישג מדהים במיוחד על רקע התפתחות חברת "REMY" בתחום בעיקר באמצעות לימוד עצמי, מחקר ופיתוח של שנים בשטח ובמעבדה שבבעלותה במושב ינוב.

כמו כן, "REMY" מנהלת בימים אלה את פרוייקט התאורה החקלאית הגדול והמורכב בישראל - מתקן קנאביס INDOOR בהיקף של 5,000 מ"ר.  

"REMY" השתלבה בתחום התאורה החקלאית בשנת 2011. בארבע השנים האחרונות היא מתמקדת בתחום התאורה האגרונומית שלא רק מאירה חלל אלא גם מסייעת לצמח לצמוח על פי הציפיות ובעזרת תאורה משובחת. 

אלעד טובי מסביר: "במתקן גידול שפועל תחת סטנדרט גבוה ובכלל בתחום החקלאות המדייקת, משתמשים בתאורה שמשפרת משמעותית את הצימוח ועיצוב המוצר. למשל, גידול חסה בתוך מבנה סגור זו אמנות שמשחק התאורה בה יכול לשנות צבע, גודל עלה, גובה, מרקם, טעם וצורה וגם את מבנה השורשים. הכל מתחיל מאפיון סוג התאורה שהצמח צריך והתייחסות הנדסית ומקצועית. חסה צריכה טיפול שונה מתות ומעגבניה, והכל נבדק ומנותח כשאנו מגדלים אותם בחדר INDOOR במעבדה. צברנו המון ידע וניסיון ע"י מחקר ופיתוח ושתופי פעולה מקצועיים עם שותפים בחו"ל, אוניברסיטאות וחוקרים בינלאומיים. פתרונות התאורה משתנים כל הזמן ביחס לפרמטרים כמו: עצמת האור, זמן התאורה, סוג האור וכו'. הכל במטרה לקבל תוצאות רצויות במיקום הספציפי בו מגדלים. ראינו  ששינוי במרכיבי ספקטרום התאורה משפיע על צורת הצמח והמאפיינים השונים שלו. כחול ינמיך, אדום יגביה ואף יגדיל את העלים בחסה בגלל הרצון של הצמח להימנע מצל ולהגיע לאור. לקוח מגיע אלינו עם חלום, ואנו מאפיינים ומתכננים את פתרון התאורה האופטימאלי, כולל תכנון הנדסי של תאורה ובכלל, מיקום, בניית מערכת מים, טיפול באוויר והתייחסות לפרוטוקול גידול ורשימת תנאים הכרחיים כדי שייצא לו צמח במשקל, בטעם, בגודל ובצבע הרצוי". 

ענף גידול הקנאביס הרפואי מאפשר הצבת מערכות תאורה מתקדמות ויקרות. בענף זה חשוב מאוד ליצור סטנדרט אחיד, שכן המטופלים רוצים שהתרופה שלהם תהיה תמיד זהה בטעם ובהשפעה.

פרוייקט נוסף בו עוסקת "REMY" הוא חדר הייחורים, "התינוקייה של המתקן", באחת מחוות הגידול הגדולות בישראל, המשתרעת על כ-30 דונם. כרגע יש בישראל כ-75 פרוייקטים של גידול קנאביס רפואי. תחום התאורה המקצועית נמצא בתחילתו. 

"REMY" עוסקת בפיתוח שוקים בינלאומיים ופעילה כרגע בפרוייקט מעניין בסין, 17 דונם חקלאיים בעיר גויאנג ובמקומות אחרים סביב הגלובוס. החברה גדלה מבחינת מצבת כוח אדם למרות ששאיפתה היא להישאר בוטיקית ונגישה. בסיס החברה ממוקם במושב ינוב ליד כפר יונה שם היא מחזיקה בשטח של 300 מ"ר הכולל אולם תצוגה, חדר גידול, משרדים ומחסן שלצידו משתרעת רחבה חיצונית של 2,000 מ"ר.