הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, למנות את גונדר קטי פרי לנציבת בתי הסוהר בדרגת רב־גונדר. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת.

גונדר פרי, בת 56, נשואה ואם לשלושה, התגייסה לשב"ס לפני כ-30 שנה ומאז שירתה בשורה רחבה של תפקידים בארגון, ביניהם קצינת מודיעין, מפקדת בבית מעצר, ראש מחלקת האסיר, ראש מנהל משאבי אנוש, סגנית מפקד מחוז מרכז ועוד.

לאחר מכן מונתה לתפקיד הבכיר של מפקדת מחוז דרום, והייתה לאישה הראשונה בתפקיד שטח מבצעי זה. פרי בעלת תואר ראשון ושני בלימודי אסלאם ומזרח תיכון, מחזיקה בתואר שני נוסף במדעי המדינה והיא גם בוגרת המכללה לביטחון לאומי.

"גונדר קטי פרי היא קצינה פורצת דרך, מנוסה, מקצועית וערכית", אמר השר אוחנה לאחר ההמלצה שהעביר לוועדת גולדברג, אשר אישרה את מינויה בחודש שעבר. "פרי היא אשת שטח שצמחה בשב"ס בשורה ארוכה של תפקידים עד אשר מונתה לתפקיד מפקדת מחוז דרום, החולש על תשעה בתי כלא ובהם אלפי כלואים, רבים מהם אסירים ביטחוניים, ותחת פיקודה כ-2,500 סוהרות וסוהרים. פרי בעלת יכולות מרשימות ותפיסה ייחודית את הארגון והשפעתו הן על האסיר והן על החברה. כל אלה יחד עם תכניותיה עבור שב"ס, שכנעו אותי שהיא האדם הנכון להצעיד את הארגון לעבר העתיד ולהעצים את חוסנו".