עיריית תל אביב הציגה היום (ראשון) מתווה חדש לפתיחת אולמות התרבות, הכולל מתן אפשרות כניסה רק למי שיציג תעודת חיסון נגד קורונה וקיום המופעים באולמות קטנים ובהגבלת תנועה, תוך שמירת הנחיות התו הסגול. המתווה הוצג בשני מוסדות תרבות – במוזיאון תל אביב ובתיאטרון הקאמרי שבמשכן אומנויות הבימה.

במוזיאון כבר החלה ההיערכות לתליית תערוכה חדשה - "שמש גדולה צהובה" של האמן אלכסנדר קאלד ובתיאטרון הקאמרי הוצג קטע מתוך חזרו של דרמה קומית "מגיפה ואהבה" העוסקת בחייהם של השוהים במלונית קורונה.              

קריאה במועדון ''הקאמרי'' (צילום: גיא יחיאלי)
קריאה במועדון ''הקאמרי'' (צילום: גיא יחיאלי)
                                                          

"אין סיבה עקרונית לא לפתוח כבר עכשיו באופן חלקי את מוסדות התרבות לאזרחים ואמנים, שכבר חוסנו פעמיים. כבר היום יש בישראל כמיליון אזרחים מחוסנים לחלוטין, הם כמהים לתרבות ואין להם סכנת הדבקה או הידבקות.  בנוסף אליהם, יש עוד מיליון וחצי אזרחים נוספים שעומדים לפני החיסון השני", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהוסיף כי "בקרב המחוסנים גם יש אלפי אומנים, יוצרים וצוותים שמחכים כבר לחזור לעבוד. אנחנו מוכנים לפתוח מופעים ואירועים שאפשר לקיים מיידית הצגות יחיד בתיאטרון הקאמרי ובתיאטרון הסמטה, תערוכות במוזיאונים, סרטים בסינמטק, מוסיקה קלאסית ועכשווית במרכז עינב ופתיחת הספריות".

לדבריו, את מודל התרבות ניתן ליישם גם בתחומי הספורט ועסקי הרחוב. "אין טעם להמתין. מאות אלפי אוהדי תרבות ועשרות אלפי עובדים בתעשיית התרבות ממתינים כבר שנה לפתיחת האולמות והקהל צמא לכך".

תליית תערוכה במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
תליית תערוכה במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, ציינה  כי במוזיאון ערוכים לפתוח מחדש את שעריו לקהל הרחב, מיד עם תום הסגר. 

לדבריה, המוזיאון הוא אחד המרחבים הבטוחים ביותר לביקור. "אנו מקפידים לשמור על כל ההנחיות של משרד הבריאות. המוזיאון שהיה פתוח לקהל בין הסגרים על תקנות התו הסגול, הכוללים הזמנת כרטיסים מקוונת, בדיקת חום, שמירת מרחק וויסות כמות אנשים בחללי התצוגה ובאולמות.