בימים האחרונים התקיימו מספר הפגנות אלימות על רקע סגירת תלמודי התורה בעקבות העלייה בתחלואה. היום (ראשון) במהלך אחת ההפגנות, הרגיש אחד מהשוטרים, לטענתו, חשש לחייו - וירה לאוויר. סגן שר התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm והגיב לדברים. לתפיסתו הציבור החרדי שומר על ההנחיות, אבל יש אכיפה סלקטיבית כלפיו. סגן הסר כינה את האכיפה הזו כאכיפת יתר, ואמר שהחרדים מקבלים קנסות שווא. 

מה אתה יכול להגיד לנו על העימותים עם החרדים מהפוזיציה שלך? 
"הציבור החרדי נקרא לשמור מאוד ולהיזהר מאוד, וזה מה שהוא עושה. עכשיו, התקשורת נותנת ביטוי להפרות כאלה ואחרות, אבל כמה היא נתנה ביטוי להפרות שיש בחוף הים בשבת או בטיילת? אני בוודאי לא מצדיק שום הפרה, ואת הדברים שהיו כולם מגנים, לא רק אני.

עכשיו בוא נדבר על התגובה של המשטרה שמסתובבת כל הלילה ברחובות בני ברק, זורקת רימוני הלם, מכה ללא עבר, גם אנשים שלא קשורים, גם עוברי אורח. זה התרבות של המשטרה, זה מסע נקמות. הם מראים נוכחות בכל העיר, מסתובבים מאות יס"מניקים ושוטרים בריצות ברחובות בשביל להרביץ ולהפחיד. מה זה בכלל? איך הם לא מתביישים?". 

המשטרה הואשמה שהיא עוצמת עין במשך חודשים ולא מטפלת במה שקורה במגזר החרדי. עכשיו, כשהם כן מטפלים בזה, אז באים עם מקלות ומנפצים את החלונות של ניידת המשטרה? לאן נגיע?
"יש אכיפת יתר בציבור החרדי ואני מוכן להתערב על זה תמורת כל סכום שבעולם. נלך לתל אביב או לכל עיר אחרת ותראה מה קורה. למרות מה שאומרים אין להם בכלל מדידה כזו, הם לא באמת יכולים לראות כמה קנסות מקבלים בציבור החרדי. יש אכיפה נוקשה, ואם 10 אנשים ילכו ברחוב ולא יעטו מסכות ו־1 מהם יהיה חרדי הם יפנו דווקא לחרדי ויתנו לו קנס.

תראו, יש ציבור שחשובות לו ההפגנות, יש ציבור שחשובות לו ליגות הספורט ועוד כל מיני דברים, אבל מה שחשוב לנו זה לימוד התורה. הלוואי ותבינו עד כמה אנחנו משקיעים בזה". 

לימוד התורה זה יופי, אבל איך זה קשור לחתונות או ללוויות ההמוניות?
"לא כל דבר שנעשה אצלנו יש לו הסכמה של כולם. הרי אתם נתקלתם בציבור החרדי, אתם לא יודעים שהחיים שלנו חשובים לנו? כמה אנחנו משקיעים בבריאות יותר מהכל? מה בדבר התקופה שאחרי חג סוכות ועד לחנוכה בה כמעט ולא הייתה הדבקה כזו גדולה בציבור החרדי? זה מה שקרה, ואף אחד לא הבין את זה.

תבינו, כמו שלכם יש דברים שאתם רוצים לעשות, גם לנו יש דגל אחד, דגל התורה שאנחנו רוצים להרים בצורה מסודרת. אנחנו יודעים לעשות את זה וגם האלוף נומה ועוד אנשים ממשרד הבריאות יודעים שאנחנו יכולים לעשות את זה על ידי קפסולות וכדומה. אנחנו מוקיעים את מה שקרה בויזניץ', והאדמו"ר עצמו אמר שזו לא הדרך. אנחנו לא מחנכים ככה". 

בוא נדבר על התחבורה: למיטב ידיעתך הולכים באמת להכריז על סגירת נתב"ג לשבועיים? זה קורה? זה אמיתי?
"להכריז יכריזו, אבל בתוך עמנו אנחנו יושבים, וכמו כל סגר אנחנו נראה איך זה יתנהל בפועל. תהיה סגירה כי אנחנו חוששים מאוד, הרי המערכת המקצועית יודעת שגם אחרי החיסונים יש מוטציות שמתגלות פתאום, ואנחנו לא יודעים איך נערכים להן. מדובר במוטציות שפתאום יכולות לתקוף צעירים ואפילו ילדים. אנחנו עושים החמרות כלליות, וזה בסדר". 

הייתה התראה לפחות עשרה ימים על התפשטות מוטציה בריטית בישראל, אבל לא סגרנו כלום. אנשים באו והלכו מאירופה, מארה"ב, וכמובן שמדובאי. למה לא חשבנו על זה קודם? זה לא היה צריך להיות התפקיד שלכם?
|אני מסכים איתך. יש הרבה ביקורת על המערכת. אתה יודע כמה זמן לוקח לקבל תור לבדיקת קורונה? שלושה ימים. התוצאה לוקחת עוד יום או יומיים, ואם זה דרך מגן דוד זה לוקח יותר זמן. אז ככה רוצים לקטוע את ההדבקה? אנשים מתעסקים בדברים שמצטלמים טוב, ולא במה שחשוב באמת".