הבננה אינה רק מקור איכותי לאנרגיה – היא גם הפרי הפופולרי ביותר בישראל. כך חושפת מועצת הצמחים, על פי נתוני משרד החקלאות.

לקראת ט"ו בשבט, שיחול מחר, בדקו במועצת הצמחים ומצאו כי בננות מהוות 20% מכלל מכירות הפירות בישראל. בכך מקדים הפרי הטרופי את תפוח העץ (17% ממכירות הפירות) והתפוז (10%).

בענף המזון של איגוד לשכות המסחר מעריכים כי מכירות הפירות היבשים לקראת ט"ו בשבט יגיעו לכ־600־650 מיליון שקל – זינוק של כ־50%־60% לעומת חודש רגיל. "השהייה בבתים הביאה רבים להרחיב את כישורי הבישול וללמוד להשתמש במשאבים קיימים", מסבירה ורד מוצפי מחברת משה מוצפי, החברה באיגוד לשכות המסחר. באיגוד לשכות המסחר הזהירו כי למאכלי ט"ו בשבט מאפיינים המגבירים את הסיכוי לחנק בקרב ילדים עד גיל 4 והמליצו להורים לנהוג באחריות רבה.

במקביל מתריעה ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית, מפני הקלוריות הרבות. "הפירות היבשים והפיצוחים השונים אומנם עשירים ברכיבים תזונתיים בריאים, אך הם גם עשירים בקלוריות רבות. לכן אפשר לצרוך מהם - אך במידה הנכונה", היא מציינת.

בין "שיאני הקלוריות" בפיצוחים: אגוזי מלך (690 קלוריות ל־100 גרם), שקדים (629), פיסטוקים (627) ובוטנים (585). הפירות היבשים שיאלצו אתכם לבצע כמה סיבובי ריצה נוספים הם פפאיה מיובשת (80 קלוריות ליחידה), תאנה (50), חופן צימוקים (47) וחרוב (37). הדיאטנית מריאנה אורבך משירותי בריאות כללית גם ממליצה להתחיל לגדל צמחי תבלין על אדן חלון המטבח או בגינה. לדבריה, מלבד ההנאה, התבלינים גם מכילים יתרונות בריאותיים אם הם גדלים באופן טבעי. בין צמחי התבלין האפשריים לגידול עצמי – אורגנו ובזיליקום (ריחן).

לדברי דני טל, מומחה לפעילות גופנית בשירותי בריאות כללית, על רקע מגבלות הפעילות הגופנית בזמן משבר הקורונה כדאי לבצע עבודות גינון. "עידור, גירוף, כיסוח הדשא, השקיה ואפילו שתילה דורשים עבודת שרירים מאומצת למדי. גם ללא מסת שריר וכושר אירובי ניתן להתמיד בעבודה של מספר דקות ביום", הוא ממליץ.