יו''ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן התראיין היום (חמישי) לתוכניתם של אלון גל וליאת רון "איפה הכסף" ב-103FM, לאחר סגירת השמיים עד לתום תקופת הסגר בישראל. כעת, עידן פורק את כעסו ומספר על הקושי של העובדים לאור המצב: "אנחנו לא חנות מכולת שאפשר לפתוח מעכשיו לעכשיו, אנחנו צריכים לדעת מראש". עידן נשאל האם לאור העובדה שנמל התעופה בן גוריון נסגר רק כעת, האם זו לא חוצפה שהם כועסים בזמן שמרבית הציבור ישב בבית לאורך שלושה סגרים, על כך השיב עידן כי "יש לנו 2,500 עובדים בחל''ת, רק החיוניים עובדים. זה עבודה?"

ליאת: אני שמעתי את התגובה שלך על סגירת נתב''ג, אתה נשמע מאוד כועס.
"נכון, אני מאוד כועס ומאוד כואב. זה עצוב וקשה, אנחנו שנה אחרי תחילת המשבר, זה לא שאנחנו בתחילת הדרך. היה כבר מיני סגר וחבל שאנחנו חוזרים שנה אחורה. אני מייצג הרבה עובדים שהפסידו המון מהשכר והתנאים שלהם בגלל המצב הזה".

נמל התעופה בן גוריון לפני סגירת השמיים (קרדיט: אבשלום ששוני)

ליאת: על מי אתה כועס?
"אני כועס על כל העולם. אני כועס על הקורונה ועל המוטציות שהורגות אותנו. אני כועס על קבלת ההחלטות, שכל רגע משנים לנו דברים".

ליאת: אתה כועס על ראש הממשלה? 
"אני לא יודע אם אני כועס על ראש הממשלה. אני חושב שקבלת ההחלטות הייתה צריכה להיות אחרת, לא מהרגע להרגע. לא הכינו אותנו. עכשיו סגרו אותנו מיידית, אני לא יודע מתי הולכים לפתוח אותנו. נמל תעופה זה לא חנות מכולת או חנות שמייצרת נעליים שאפשר לפתוח מעכשיו לעכשיו. אנחנו צריכים לדעת מראש, עדיין לא נתנו לנו תאריך מתי נמל התעופה הולך להיפתח".

ליאת: הבחירות בפתח ואתם ועד חזק, אתם תבואו חשבון עם מי שלקח את ההחלטות הלא נכונות באופן שאתה טוען?
"אני לא רוצה להכניס את הקטע הפוליטי כי המקום עבודה הוא מעל הפוליטיקה. אני לא אקבע לעובדים עבור מי ומה להצביע, אבל אין ספק שזה מתיש כמקום עבודה. יש לנו הנהלה ועובדים שיודעים לעבוד, שרת התחבורה פתחה את השדה עם ראש הממשלה וביקשה שנעשה פה איזו מעבדה כדי לבדוק את אלו שיוצאים לחו''ל, אבל לצערי לא בדקו את אלו שחזרו מחו''ל והביאו את המוטציות. כולם מאשימים את כולם, אבל בינתיים אנחנו בחזית והעובדים בחוסר ודאות".

אלון: אתה רואה מאבקים לא פשוטים, אתה יו''ר ועד עובדים ואיש הסתדרות ויש כרגע מאבק בין רה''מ ושר האוצר לבין ההסתדרות. איפה אתה רואה את העניין של נתב''ג בתוך העניין הזה?
"יש לנו הסתדרות חזקה, אני סומך על יו''ר ההסתדרות ובינתיים הכל מתנהל לפי קצב הקורונה. איך אומר ראש הממשלה 'זה עולה, זה יורד, זה אקורדיון', אבל בינתיים בני אדם הם בני אדם ולא אקורדיון".

ליאת: רוב העובדים במשק יושבים בבית בזמן שנתב''ג היה פתוח, אולי הכעס שלך לא מוצדק?
"אני חושב שאתם לא מבינים. למרות שהשדה היה פתוח, כמה כבר היינו מוציאים? היינו רגילים ל-100 אלף נוסעים ביום, ירדנו ל-2,000. יש לי 2,500 עובדים שיושבים בבית בחל''ת, מי שעובד הם רק אלו שהוגדרו חיוניים. מה זה מורמים מהעם? אין עבודה. זה לא שפתחו את השדה והייתה התנועה של שנת 2019, יש ביום 2,000 נוסעים. זה עבודה?"