סקר חדש שנערך בימים אלה על ידי מכון רושינק עבור המותג קלינקס (Kleenex) חושף כי 84% מהישראלים משתמשים במסיכות חד־פעמיות, 14% במסיכות בד רב־פעמיות ו־2% במסיכות חד־פעמיות מתקדמות כמו N95.

57% מהאנשים שמשתמשים במסיכות חד־פעמיות מקפידים להחליף את המסיכה מדי יום, 26% מחליפים מסיכה רק מדי יומיים־שלושה ו־10% מחליפים מסיכה רק פעם בשבוע.

נראה כי מי שעוטה מסיכות למשך ארבע שעות ויותר ביממה מקפיד להחליף את המסיכה בתדירות גבוהה יותר. 75% מהאנשים שעוטים מסיכות לפחות ארבע שעות ביום מחליפים לפחות פעם אחת ביממה, ו־18% מתוכם אף מחליפים לפחות שתיים־שלוש מסיכות ביום.

למרות התחושה שהציבור הישראלי עייף מתקופת הקורונה הקשה שעוברת עליו ומקפיד פחות על ההנחיות כמו עטיית מסיכה וריחוק חברתי – תוצאות הסקר יכולות לשמח את בכירי משרד הבריאות.

78% מכלל משתמשי המסיכות מעידים כי הם מקפידים לעטות אותן בכל יציאה מהבית, 19% מהישראלים מקפידים לעטות מסיכה ברוב היציאות מהבית, אך מודים כי לעתים יוצאים החוצה גם ללא מסיכה. השאר, 3%, אינם מקפידים לעטות מסיכה עם היציאה מהבית. מהסקר גם עולה כי מבין משתמשי המסיכות 43% עוטים מסיכה לפחות ארבע שעות ביממה ו־25% עוטים מסיכה יותר משבע שעות ביממה.

בתוך כך, במשרד הבריאות מקיימים בימים האחרונים דיונים בסוגיה אם להמליץ על עטיית מסיכות חד־פעמיות בלבד. הסיבה היא הערכה של מספר מומחים כי מסיכות רב־פעמיות לא עוזרות מספיק כדי לצמצם את ההדבקה בהתחשב במוטציות הנוכחיות של הנגיף. החלטה בנושא צפויה להתפרסם בקרוב.