אלפים השתתפו הערב (ראשון) בהלווייתו של הרב יצחק שיינר בשכונת הבוכרים בירושלים. מוקדם יותר היום השתתפו עשרות אלפים בהלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, כעת נראה שלווייתו של הרב שיינר מתקיימת בנוכחות מצומצמת יותר.

הרב שיינר ז"ל, ראש ישיבת קמיניץ בירושלים וחבר מועצת גדולי התורה מטעם דגל התורה, נפטר בגיל 98 לאחר שחלה בקורונה. שיינר היה בין הרבנים אשר קראו לציבור החרדי להתחסן ולהישמע להנחיות משרד הבריאות. הרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הזרם הליטאי החרדי, הודיע כי ישמש הערב דוגמה אישית ולא ישתתף בהלווייתו של שיינר. 

נשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א בהספדו ממעונו: "ראש ישיבת קמניץ מרן הגאון רבי יצחק שיינר זצ"ל היה אדם גדול בתורה ביראת שמים במידות טובות, השפיע על הישיבה ועל כל הסביבה שלו. גם איפה שלא היה הקדושה של אדם גדול משפיעה על כל הדור. עכשיו ההשפעה חסרה, וזה אסון לא רק למשפחה ולישיבה אלא לכל הדור. מה זאת עשה אלוקים לנו, אלוקים עשה זאת, הכל בהשגחה, אבל מידת הדין הגיעה עלינו וצריך לתקן את המעשים שלנו".

במשטרה עידכנו כי כ-4,000 אבלים הגיעו למתחם ההספדים ברחוב יחזקאל, וכי אלף הגיעו לטקס הלווייה בהר המנוחות.

כזכור, אתמול נפטר הרב משולם דוד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק בבירה. בצהרי היום הוא הובא למנוחות בהשתתפות רבבות בני אדם, לאחר שרבנים שונים קראו לציבור לעזוב את עיסוקיהם ולהצטרף למסע הלוויה. במשטרה העדיפו שלא להתעמת עם משתתפי הלווייה ולא פעלו לפיזור ההתקהלות הלא חוקית.

הערב פורסם בחדשות 13 כי יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, רבקה פאלוך, פעלה במהלך היום מול הנהגת הציבור החרדי על מנת למנוע את ההתקהלות הבלתי חוקית הגדולה במסע הלוויה, אולם בקשותיה נדחו.