ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרה, שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון ברדיו צפון-104.5FM על אירוע הירי בטמרה, שבו נהרג אחד החשודים ואחמד חיג'אזי, אזרח שנקלע למקום, ויצא להגנת השוטרים שפעלו באירוע. "הירי עלול להצית את הגזרה? מדובר בשלושה חמושים שמבצעים ירי על שוטרים, קשה לי להאמין שזה יגמר סטרילי", אמר לביא, והוסיף כי "זה לא פלייסטיישן. אנחנו ערוכים להכל".

תיעוד מזירת הירי בטמרה (צילום: אנשי הדממה)

עוד הוסיף כי "בשם משטרת ישראל, אני משתתף בצער המשפחה משפחת חיג'אזי. המטרה שלנו היא לשפר את  הביטחון של תושבי טמרה. ירי לעבר שוטרים הוא כבר מזמן לא קו אדום. אותם ארגוני פשיעה שנמצאים עם הגב אל הקיר מבצעים ירי לעבר שוטרים". 

כזכור, חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 30, נהרג הלילה (שלישי) מירי שבוצע על ידי שוטרים במהלך פעילות מבצעית נגד חשודים שהתפתחה לקרב יריות בטמרה שבגליל התחתון. חיג'אזי שמע קולות ירי ונזעק למקום אך לרוע מזלו בזמן הלא נכון, שכן הירי שביצעו השוטרים לעבר החשודים פגע בו וגרם למותו. אזרח נוסף שנקלע למקום נפצע, חשוד אחד נהרג ואחד נפצע. השוטרים המעורבים באירוע נלקחו הבוקר לחקירה במח"ש.

בעקבות התקרית הטרגית, מאות מתושבי טמרה יצאו במהלך הלילה להפגנת מחאה שהתקיימה על ציר כביש 70. עוד קודם התכנס ראש המועצה ד"ר סוהיל דיאב עם המשטרה והביע מורת רוח על היד הקלה לדבריו של השוטרים.