הדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרו של השוטר אמיר רז, החשוד שירה למוות באשתו דיאנה, הסתיים הערב (שבת) ובסופו הוחלט על הארכת מעצרו בתשעה ימים, לאחר שקשר עצמו לאירוע. בחקירתו סיפר הבעל כי רעייתו הטיחה בו כי אינו נאמן לה והשיחה היתה קשה. בתם בת השבע סיפרה לבני המשפחה כי ההורים רבו ואמא ביקשה שיעלו למעלה. לדבריה היא שמעה ירייה, ראתה דם ואחר כך אמרה: "אמא לא קמה יותר".

טרם הדיון, אמר פרקליטו, עורך הדין משה אלון כי "החשוד במצב נפשי קשה, הוא מביע צער". עורך הדין עצמו משתתף בצער המשפחות ואמר כי את כל מה שיש לחשוד להגיד ומעבר - יגיד בדיון.

דיאנה רז (צילום: ללא קרדיט)
דיאנה רז (צילום: ללא קרדיט)


בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע את צערו על הרצח ופרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו נכתב: "אסור שנשכח את הפנים, את השמות, את החיים שנלקחו באכזריות ומתוך תחושת בעלות מסוכנת. טרור הנשים חייב להיעצר". 

"דיאנה רז נרצחה אמש על ידי בעלה מול ארבעת ילדיה. היא הייתה מודל לעוצמה פנימית והשראה עבור נשים רבות כל כך. אשת מקצוע ששינתה חיים והעניקה ביטחון, לימדה משפחתיות", כך כתב.  

דיאנה רז נרצחה אמש על ידי בעלה מול ארבעת ילדיה. היא היתה מודל לעוצמה פנימית והשראה עבור נשים רבות כל כך. אשת מקצוע...

פורסם על ידי ‏Reuven Ruvi Rivlin - ראובן רובי ריבלין‏ ב- יום שבת, 6 בפברואר 2021

כזכור, ביום שישי בשעות אחר הצהריים, שוטר הסיור ממשטרת מודיעין ירה באשתו דיאנה, בביתם בישוב נעלה. כל זאת, כאשר ארבעת ילדיהם שהו בבית והיו עדים להתרחשות. הבעל נעצר במקום וחקירת האירוע הועברה לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות. כמו כן, הוא צפוי לבוא בפני בית משפט, שם יבקשו להאריך את מעצרו.

מפרטי החקירה הראשונים עלה כי מיד לאחר האירוע יצר הבעל קשר טלפוני עם מפקדו, ואמר לו: "יריתי באשתי, הרגתי אותה". לדברי פרקליטו, הוא אף טען כי הוא לא יודע מה גרם לו לעשות זאת, וציין כי בינו לבין אשתו התנהל ויכוח סתמי לפני הירי. 

במחאה על המקרה

מתוך גיוס למאבק לאלימות נגד נשים, מגישים וחברי פאנל של קשת 12 ילבשו מחר שחור כאות מחאה על רצח נשים. רק בחודשיים האחרונים נרצחו שתי נשים, בהן דיאנה רז ז"ל, ובחודש בינואר נרצחה לטרישיה לני פוינטר ז"ל. שתיהן אמהות לארבעה ילדים. שתיהן על פי החשד נרצחו על ידי בני זוגן.