מיקי ענבר, דוברת אתר החרמון, שוחחה עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM ושיתפה בהתרגשות לרגל החזרה לפעילות של המקום: "החל ממחר אנחנו פותחים למבקרים בלבד, כרגע ללא תנאי גלישה, האתר יהיה פתוח לקהל המבקרים. יש לנו מתווה מיוחד שהכנו בהתאם להנחיות תו סגול והוא מאוד שונה מההתנהלות שהייתה עד עכשיו".

שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון

מה גובה השלג?
"כרגע פה למטה יש חמישה סנטימטר. רוב השלג הוא למעלה, אבל גם פה יש קצת אזורים מושלגים. אנחנו מחכים למנה הבאה, מי שרוצה לראות ממש לבן בעיניים יעלה למעלה, למפלס העליון. אין תנאי גלישה כרגע אנחנו מאוד מקווים שתהיה סופה בקרוב, בטווח הנראה לעין אנחנו רואים משהו בעוד עשרה ימים". 

איך אתם מכניסים אנשים על פי התו הסגול?
"כמות המבקרים תצטמצם בצורה משמעותית, זאת אומרת שאין כניסה ספוטנטית לאתר החרמון. לא תהיה אפשרות לקום בבוקר ו'יאללה, לחרמון'. מי שלא יעשה הזמנה מראש פשוט יסובבו אותו בחזרה. אנחנו יודעים שבמחסום שלנו הצטברו הרבה מאוד מבקרים, השומר שלנו אמר: 'חבר'ה החל ממחר ובהזמנה מראש. מי שלא יעשה הזמנה לא יוכל להכנס'. כל הפרטים האלה נמסרו בהודעות לתקשורת. בכל ערוץ שיכולנו פרסמנו מראש. כאשר האתר יפתח זה יהיה בהזמנה מראש".

עוד הוסיפה גברת ענבר כי "חוץ מזה יש עוד התאמות, הכניסה למבנים אסורה, הוצאנו את עמדות המזנונים שלנו החוצה וכרגע מה שנפעיל זה את רכבל המבקרים, כי לא קיבלנו אישור לא למזחלות שלג ולא למזחלות אקסטרים. כרגע אפשר ליהנות מהשלג ברמה הבסיסית ולעלות ברכבל". 

יש הזמנות?
"בוודאי. לשמחתינו אנחנו צפינו את העומסים. יש הרבה מאוד הזמנות למחר ולהמשך השבוע".

בואי נדבר על מחירים.
"ברכישה אינטרנטית, כניסה ילד ומבוגר 35 שקלים מגיל שלוש, מי שמעוניין כניסה ורכבל 85 שקלים, התשלום מגיל שלוש". 

מה עם האוכל?
"מותר לנו למכור אוכל בעמדות חיציונות. יש שתיה קלה ומאפים. אני מודה שזה חדש גם לנו. הרגילו את הציבור בעשרת החודשים האחרונים שעושים דברים בהזמנה מראש. אנחנו רק מבקשים סבלנות ונצליח לקבל את כל מי שירצה. אני חושבת שהציבור מבין שהדברים דינמיים והוא משתף פעולה".