ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לדיון בתיקים נגדו, במהלך טקס שהתקיים עם נציגי ממשלת יוון. הוא אמר: "אתם רואים שהתיקים שלי מתפוררים, היו סחיטות באיומים נגד עדים, טיוח מסמכים, חוסר תיאום עם היועמ"ש. כל המצאת העבירה הזו, כל הדבר הזה מתפורר, וככל שהזמן עובר רואים את זה והציבור מבין את זה. בסוף הצדק יצא לאור".

נתניהו התייחס לפתיחת מערכת החינוך והסביר כי תיעשה בצורה זהירה ומדורגת, כיוון שמרווח הביטחון הוא מצומצם. "אנחנו תחת התקפה של המוטציה הבריטית שפועלת במהירות, כמעט 100% מהנדבקים, זה פוגע בצעירים ובילדים. אנחנו צריכים לפתוח, אך התוכנית השתנתה והיא חייבת להשתנות, נפתח בזהירות רבה את החינוך, רק בחלק מהמקומות, אחר כך את המסחר ואז את התרבות". 

כשנשאל על יחסיו עם נשיא ארצות הברית הנכנס, ג'ו ביידן, הבהיר: "שוחחתי עם ביידן כשהוא ניצח, אני מניח שהוא יתקשר אלי בקרוב. הברית בינינו איתנה וגם יחסינו כבר בני 40 שנה".

תיירים מישראל יורשו להיכנס ליוון, ללא דרישות נוספות

ההסכם שנערך עם נציגי הממשל מיוון ובהם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס ושר התיירות הארי תאוקריס, נועד לקידום ההכרה בתעודות המתחסנים, והיחסים ההדדיים בין המדינות. לפי ההסכם, בעלי תעודת מתחסן יכולים יהיו לבקר בין המדינות מבלי שיידרשו לבידוד או לבדיקת קורונה. נתניהו טען: "ברגע שנסיר את מגבלות הטיסה נוכל לטוס ליוון ללא כל מגבלות".

במעמד החתימה על ההסכם ההדדי בין המדינות, אמר ראש ממשלת יוון: "ישראל היא המדינה הראשונה עם התעודה הזו שתגיע ליוון, זאת בשל קצב ההתקדמות המהיר שלכם בחיסונים. אני מצפה שבאפריל נהיה במצב טוב יותר מבחינת התחלואה והחיסונים, ועל כן אני מצפה לתעודות המתחסנים, שיאפשרו להיכנס לארצינו ללא הנחיות נוספות". 



שר החוץ גבי אשכנזי היה זה שקיבל את פניהם. בפתח דבריו הודיע על הכרה הדדית בתעודות המתחסן ובירך: "הסכם זה מתאפשר בזכות שיתוף פעולה בין משרדי החוץ, התיירות, התחבורה והבריאות של שתי המדינות".

בחשבון הטוויטר שלו, בירך את בואם של ראש ממשלת יוון ושרי החוץ והתיירות, וכתב: "זהו עונג עבורנו לארח אתכם בישראל". בציוץ נוסף הוסיף כי הצדדים ידונו במשרד החוץ בירושלים בשיתוף פעולה אזורי.



שר החוץ גבי אשכנזי עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס (צילום: מירי שמעונוביץ')
שר החוץ גבי אשכנזי עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס (צילום: מירי שמעונוביץ')



בתגובה לדברי נתניהו, כתב בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "ראש ממשלת ישראל משמיץ את מערכת המשפט שלנו מול ראש ממשלת יוון. זוהי הוכחה לעומק הפגיעה בשיקול הדעת של נתניהו. השופטים ואך ורק הם יקבעו את מועד הדיון, את אופן התנהלותו וגם את פסק הדין. נתניהו, לישראל יש מערכת משפט ישרה וחזקה גם אם זה לא מוצא חן בעינייך".