יריב אופנהיימר וינון מגל שוחחו בתוכניתם ב-103FM הבוקר (רביעי) עם יואב אליאסי, הידוע גם בשם הכינוי "הצל", בעקבות פוסט אותו העלה לפייסבוק, בו יצא נגד התנהגות של מספר יהודים מול משפחה ערבית. עד מהרה התלהט הדיון והפך לויכוח בין אופנהיימר לאליאסי, במהלכו קרא אליאסי לאופנהיימר "צבוע, דו פרצופי. השמאלנות שלך זו מחלת נפש". בנוסף אמר כי "אין לי בעיה עם ערבים. לשנוא מחבלים זו לא גזענות, זו אינטילגנציה"?

יריב: שלחו לי את מה שכתבת. יש לי חשבון ארוך איתך אבל על מה שכתבת אני יכול לברך אותך. אני חושב שכתבת כמו שצריך. 'נתקלתי בסרטון של כמה יהודים שנתקלים באיזה יער במשפחה של ערבים עם ילדים שעשו פיקניק ולא הפריעו לאף אחד. מה-10 דקות שראיתי אני נגעל מהתנהגות הדוחה, האלימה והגזענית של היהודים בסרטון וזה ממש הכעיס אותי. אני מגנה את ההתנהגות שלהם בכל תוקף'.
"קודם כל אני דיברתי על צורת הדיבור ביניהם בין בני אדם לא על הסיטואציה עצמה. אני לא יודע מה הסיטואציה עצמה, אולי הם ישבו איפה שאסור, אבל מה מדהים? שהדבר הזה התפוצץ בכל החדשות, בכול מקום דיברו על הדבר הזה וכמה ימים לפני זה שלושה חסידים קיבלו לינץ' מערבים שפירוק להם את הצורה ושלחו אותם לאשפוז, ואף אחד לא דיבר על זה. העיפו אנשים מפיקניק כי זה ערבים? הסרטון הזה לא נוח ראיתי אותו וכאב לי, אבל למה לא מדבירם על אלה שעברו את הלינץ? אני לא מבין את הדבר הזה!"

תשמעו, נתקלתי בסרטון של כמה יהודים שנתקלים באיזה יער במשפחה של ערבים עם ילדים שעשו פיקניק ולא הפריעו לאף אחד. אני לא...

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Tuesday, February 9, 2021

ינון: בוא נדבר על הסרטון שכאב לך.
"הפוסט הזה לא חריג וצורת המחשבה שלי לא חריגה, בוחרים למה להקשיב. זה שיריב אופנהיימר החליט על דעת עצמו שאני גזען, גם אם הוא יהפוך את העולם פעמיים, הוא לא ימצא מילה גזענית שאמרתי. לשנוא מחבלים זה לא גזענות, אני מצטער, זו אינטליגנציה. אני אדם שאין לו בעיה עם ערבים, יש לי בעיה עם מי ששונא אותי אם זה מי שיושב ליד ינון באולפן או ערבי".

יריב: אנחנו מעלים אותך על משהו שאמרת ואני תומך בו. כל מה שאתה עושה מהרגע שעלית זה להסביר למה בעצם היה צריך לסקר משהו אחר. תעמוד מאחורי הדברים. אני זוכר אירוע שהייתי בו, ניגש אליי אדם עם הטלפון שלו לפנים, התחיל לגדף אותי, לקלל אותי.
"יש לי את הסרטון, לא קיללתי, אמרתי את האמת".

יריב: אולי משהו בהתנהלות הזאת, זה היית אתה? מי שמתנהג בצורה כזאת ובא באמצע מרחב ציבורי, הפגנה שאתה מתנגד לעמדותיה ומתחיל לקלל אדם, ומתקרב אליו.
"אתה פופוליסט הכי נמוך שאני מכיר. זו הייתה הפגנה של דרוזים על חוק הלאום, אני מאוד תומך בדרוזים מה שאתה לא, כי עד שהם התנגדו לחוק הלאום אתה ראית את הדרוזים בתור אידיוטים שימושיים, אז תפסיק לשחק אותה כאילו אתה תומך בדרוזים, מספיק עם השקר הזה. אתה באת לשם לצבור פופוליזם על חשבונם, ומספיק. אני דחפתי לך מצלמה לפנים, מה קרה? חברים שלך רגילים לדחוף מצלמות לפנים של חיילי צה"ל, וזה לא נוח מהצד השני?"

יריב: זה אתה מרשה לעצמך לנהוג באלימות כלפיי.
"אלימות? לדחוף מצלמה לפנים זה אלימות? אז אתה והחבר'ה שלך משלום עכשיו אלימים? זה מה שאתה אומר?"

יריב:אנשים מתעדים לא דוחפים. יש לתעד פעילות שזה דבר לגיטימי. 
"אתה צבוע, דו פרצופי וזה הכול".

יריב:מי שכותב סטטוס ששמאלנות היא מחלת נפש, ואתה ינון מגדיר אותו חבר - יש לך בעיה.
"השמאלנות של בן גוריון לגיטימית השמאלנות שלך זה מחלת נפש".