עיריית אילת דרשה היום (חמישי) מהממשלה להטיל באופן מיידי סגר של שבוע ימים על העיר על מנת להוריד את התחלואה, ולאחר מכן להחזיר את מתווה האיים הירוקים.

"נוצר מצב אבסורדי. כשמתווה האיים הירוקים פעל, הייתה לנו שליטה התחלואה בעיר, כי יכולנו למנוע כניסה של אנשים מאומתים לעיר. כעת כל אחד יכול להיכנס לאילת ללא בדיקה וזאת גם הסיבה לעלייה בתחלואה", אמר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי במסיבת עיתונאים.

"האחריות שלנו כהנהלת העיר היא לדאוג לבריאות התושבים שלנו וכמובן לבריאות הנופשים הפוקדים את העיר", ציין הלוי, "אנחנו מוכנים ללכת למהלך של סגר של שבוע ימים, כדי להוריד את התחלואה ולמען פתיחת המסחר והעסקים בעיר לאחר מכן, כדי לאושש את כלכלתנו המרוסקת".

הלוי ציין עוד, כי בתקופת הפעלת האיים הירוקים, מצב התחלואה בעיר אילת היה הנמוך בישראל והכלכלה החלה להתאושש, אבל לאחר ביטול המתווה והכניסה לסגר, התחלואה עלתה ונתוני האבטלה בעיר חזרו ועלו לכ-60%.

"היה פייק סגר באילת, אלפים נכנסו ונכנסים לעיר ללא בקרה או אכיפה. חלקם חולים מאומתים המסכנים את האוכלוסייה והביאו לעליית התחלואה", טען עוד הלוי והתריע: "העיר אילת אינה יכולה לספוג יותר מצב שהעסקים לא פועלים. הנזק הכלכלי והנפשי איום ונורא ואני מקווה שמשרדי הבריאות והתיירותי יקבלו את התכנית שלנו, כי לא ייתכן מצב שבו יאפשרו נופש באי יווני לפני הפעלת אי ירוק באילת".

נופשים באילת בחודש מאי (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
נופשים באילת בחודש מאי (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מ"מ ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, הביע חשש מכניסה של אלפי ישראלים לעיר בסוף השבוע הקרוב. "יש בעיר כ-3,000 דירות AIRBNB והאילתים מארחים עוד אלפי נופשים בבתיהם ללא אכיפה", הוא התריע עוד – "הפעלת מתווה אי ירוק תאפשר לארבעה מיליון מאזרחי מדינת ישראל (כשלושה מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים) לנפוש באילת מבלי לגרום להעלאת התחלואה".

הלוי ולנקרי הבהירו, כי גיבשו תוכנית הבראה כוללת לעיר אילת והציגו אותה למשרדי הבריאות והתיירות. "אני חייב לציין שקיבלנו אוזניים קשובות", אמר עוד הלוי, "בשיחות שקיימתי עם שר הבריאות ושרת התיירות וכן עם בכירים במשרד הבריאות, הם בהחלט הבינו את ההיגיון בקשו יומיים לחשוב על ההצעה ולדון בה".