כשמישל (35) ואורן (38) רוחאס־טל השתתפו בפרויקט תגלית לפני 17 שנה, הם לא ציפו לסיים את המסע באהבה לכל החיים. "נחתתי בישראל בפעם הראשונה בחיי, בדיוק ביום ההולדת של בעלי לעתיד", נזכרת מישל. "ראיתי את אורן עומד מחוץ לטרמינל בבן־גוריון. הוא הרשים אותי מאוד, ואני זוכרת שאמרתי לחברה שהגיעה איתי שאני חייבת להצטלם איתו, כי זה הזיכרון הראשון שאני רוצה מישראל".

באותו שלב מישל עדיין לא ידעה שאורן, שהשתחרר מצה"ל רק כמה חודשים קודם לכן, הוא המאבטח שילווה את האוטובוס שלה במסגרת סיור תגלית בישראל. "ברגע שהוא עלה לאוטובוס, הבנתי שזה משהו שכנראה נועד לקרות", סיפרה. מהר מאוד השניים הפכו לזוג.

מישל ואורן המשיכו ניהלו את מערכת היחסים שלהם "בשלט רחוק", כשהיא נמצאת בארה"ב והוא בישראל. "לתחזק קשר חוצה אוקיינוס לפני 17 שנה זה מאוד שונה מהיום". השניים מגדלים שתי בנות, כאשר מישל בהריון עם ילדם השלישי, ומתגוררים בוושינגטון כחלק משליחות של הסוכנות היהודית.

מישל ואורן (צילום: צילום פרטי)
מישל ואורן (צילום: צילום פרטי)

"העובדה שבמסגרת העבודה שלי אני נותנת הזדמנות לחבר'ה צעירים נוספים לבקר בישראל בפעם הראשונה – ממש כמו שאני הייתי אז, לפני 17 שנה, מספקת אותי מאוד", סיכמה מישל. "בביקור שלי התאהבתי גם במדינה וגם בבחור, ואני מודה לתגלית על השידוך המוצלח".

גידי מרק, מנכ"ל תגלית, מספר כי כ־20% מבוגרי תגלית נישאים לבוגרים אחרים של התוכנית. "תגלית מחברת צעירים יהודים מכל העולם, והחיבורים שנוצרים מרגשים אותנו בכל פעם מחדש. אנחנו מקווים לשוב ולראות את הקבוצות שלנו מסיירות בבטחה ובהנאה ברחבי ישראל בקרוב".