יומיים לאחר האסון הותר לפרסום שמו של הטייס השני שנהרג בהתרסקות המסוק בשטח החקלאי סמוך לכפר יחזקאל ביום שבת האחרון. ההרוג הוא יעקב דוד בן ה-63, תושב סביון.

"יעקב היה איש מאוד מיוחד, איש של אנשים, עם חיוך נצחי על הפנים ועזרה בשקט ובצנעה. הוא נגע ברבים", סיפר הרב שמואל ביסטריצקי, רב בית הכנסת של חב"ד בסביון, והוסיף: "הוא היה פעיל בקהילה והיינו חברים מאוד טובים. זה אסון כבד".

דוד, שעסק בתחום הנדל"ן, היה חובב תעופה. לפני מספר חודשים הוא רכש בארצות הברית את המסוק שהתרסק. "הוא מאוד אהב את הטיסה. בתחילה הוא הטיס מטוסים קלים ובהמשך מסוקים", סיפר הרב ביסטריצקי.

דוד, שהובא למנוחות אמש, הותיר אחריו אישה, שלוש בנות ונכדים. "הוא היה איש משפחה למופת", ציין הרב.

הרב שמואל ביסטריצקי (מימין) ויעקב דוד ז''ל (צילום: פייסבוק בית חב''ד סביון)
הרב שמואל ביסטריצקי (מימין) ויעקב דוד ז''ל (צילום: פייסבוק בית חב''ד סביון)

אבל כבד ירד גם על בני משפחתו של עמוס גבעול, חברו של יעקב, שנהרג ביחד איתו בהתרסקות המסוק.

"הוא היה עבורי כמו אבא שני וגיבור על", סיפר בעצב האחיין ניר.

גבעול בן ה-64 היה במשך עשרות שנים טייס מסוקי קוברה. "הוא היה טייס בקבע עד גיל 57. הוא היה אמור להשתחרר בגיל 50, אבל עמד על זה שימשיך לטוס בטייסת", סיפר האחיין והוסיף: "משחר ילדותו חלם להיות טייס. אדם מיוחד במינו, טייס מקצוען, ישר כסרגל ופרפקציוניסט. פטריוט אמיתי, שהקדיש את מרבית שנות חייו להגנה על המולדת. הוא עסק רבות בפיתוח אמצעי לחימה וכאשר נאלץ לעזוב את חיל האוויר מפאת גילו, המשיך לטוס כטייס אזרחי ונהנה מנופיה היפים של ארצו האהובה. צעיר לנצח".

עמוס גבעול ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
עמוס גבעול ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר שחרורו מצה"ל פנה גבעול לעבודה בתעופה האזרחית, כטייס בחברת המסוקים הפרטית "עדן תעופה". לטיסה הטרגית הוא יצא בשבת לפני הצהריים מהמנחת בראשון לציון במסוק של חבר. מסיבה שעדיין אינה ברורה המסוק התרסק בשדות העמק ושני הטייסים נהרגו.