מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על חופשת הפורים המוארכת שתהיה השנה וטענה כי יש להניח למורים ולהפסיק להתעסק בחופשות שלהם, כיוון שנקבעו מראש. "יש כאלה שנמצאים בחל"ת, כאלה שיושבים בבית. צוותי ההוראה מעולם לא ישבו בבית בחוסר מעש, הם עבדו מהרגע הראשון ועד עכשיו", הבהירה. בנוגע לנתונים הנמוכים יחסית של התחסנות צוותי ההוראה טענה כי משרד הבריאות לא מעביר את נתוני ההתחסנות למשרד החינוך. 

מה זה פורים משולש?
"פורים משולש זה כאשר פורים נופל בשבת, אז מאריכים בעוד יום כדי לחגוג את חג הפורים".

פחות או יותר מיום רביעי בצהריים עד יום ראשון חופש?
"אני באמת מציעה לכולם להפסיק להתעסק בחופשות של המורים ולהתעסק במהות. אני לא רואה סקטור ציבורי אחר שמתעסקים בחופשות שלו, אני לא רואה שמדברים על השכר שלהם, הם מקבלים את השכר הכי נמוך במשק. החופשות לא נופלות מהשמיים, הן נקבעות מתחילת השנה".

את רואה את לוח החופשות מראש ואנחנו בשיאה של הקורונה.
"אני רואה את הקושי של צוותי ההוראה ואת הקריסה ופשוט העומסים. התשישות של עובדי ההוראה".

אנחנו ביחד בסיפור הזה, המורים, ההורים.
"אני מסיירת בבתי הספר ובגנים, מעולם לא ראיתי את צוותי ההוראה כל כך בקריסה וכל כך תשושים ולמרות זאת עושים את המירב והמיטב. אף אחד לא מתעסק בחופשות של אף אחד, תמיד כשמגיעה החופשה עוד פעם מדברים על החופשות של עובדי ההוראה. עזבו את זה כבר. החופשות ידועות מראש".

לא תוותרו?
"החופשות נקבעו מראש, אלה החופשות של צוותי ההוראה, תניחו להם".

למה המורים בקריסה להגדרתך?
"כולנו באותו מצב, גם ההורים, גם התלמידים, גם צוותי ההוראה. כולם. היא שנה בכלל לא פשוטה לכולם, בל נשכח שיש כאלה שנמצאים בחל"ת, כאלה שיושבים בבית. צוותי ההוראה מעולם לא ישבו בבית בחוסר מעש, הם עבדו מהרגע הראשון ועד עכשיו".

אחרי תקופה כל כך ארוכה שהילדים היו בבית ועם כל הבעיות הנפשיות, הלימודים מתחדשים ברוב המדינה ואפשר לחזור לבתי הספר והנה חופשה של חמישה ימים. מישהו ניסה למנוע או לקצר?
"לא, לא דיברו איתנו".

לא שר הבריאות ולא שר החינוך?
"לוח החופשות נקבע מראש, אלה החופשות של עובדי ההוראה, זה דבר ידוע". 

בעניין החיסונים של עובדי מערכת החינוך. 40 אחוז מהצוותים קיבלו את המנה השנייה לפי משרד הבריאות, את טוענת 70 אחוז.
"משרד הבריאות אמר בהתחלה שיש 35 אחוז מתחסנים, אח"כ 40 אחוז, אח"כ 50 אחוז, עכשיו 60. משרד הבריאות מחזיק את הנתונים, למה אתה לא מעביר למשרד החינוך? נדע כמה ואיפה לא מתחסנים, אנחנו בעד החיסונים. אני קוראת לכולם להתחסן. מי שחושש שיתייעץ עם הרופאים".