משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, זאת לקראת השלג שצפוי לרדת בעיר מחר. ליאון דיבר על ההשלכות הפחות חיוביות של השלג, כמו מגבלות התנועה הצפויות וביטול הלימודים לאחר זמן רב שלא התקיימו בעקבות הקורונה. עם זאת, הסביר גם כיצד נערך כדי לנסות לקיים, חרף המגבלות, את השגרה.

שלג בירושלים

מה שלומך?
"נפלא".

מתרגש?
"יותר שולט על הרגשות ומתעסק יותר בעיר".

איך נערכים?
"מה שחשוב כרגע זה שנהיה ערוכים. הרי בסופו של דבר גם מכה של שלג יכולה לשבש אחר כך את כל התנועה בעיר ואת כל הפעולות שצריך לעשות בשוטף שנראות נורמליות. צריך לדאוג שהכול יהיה פנוי לצורך כך שכרנו כ-220 מפלסות שלג וכלי רכב כבדים שיכולים לפנות את הצירים מיד".

אתה יודע משהו על הלימודים?
"זה פעם ראשונה שאני ממש מתלבט מה לעשות עם הלימודים, כי עד שאנחנו פותחים בתי ספר הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לסגור. אנחנו נחליט ב-5-4 לפנות בוקר מה המצב, אני מקווה שלא נבטל את הלימודים".

עוד לפני השלג בעידן הקורונה יש הרבה ביקורת של ההורים גם הירושלמים. מה אתה יכול לבשר?
"אני עושה ממש מאמצים מרובים לחדש כמה שיותר מהר את הלימודים בירושלים. היום למעשה התלמידים בכמה שכונות התחילו ללמוד וזה מספר משמעותי מאוד. מדובר בכ-30 אלף תושבים בכל שכונה ולכן מדובר לפחות ב-20 אלף תלמידים שחוזרים ללמוד. הצבע של המפה הוא זה שקובע, יש כללים מאוד ברורים וברגע שהכניסו אותנו היום כעיר כתומה אנחנו נחזור".