יו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס בדבריו לבחירות הקרבות ולמצב הקורונה בארץ. בנט העביר ביקורת על שר האוצר ישראל כ"ץ בעקבות אמירתו שלא יהיו עוד סגרים וטען כי "זאת אמירה לא אחראית ולא רצינית". בהקשר של פתיחת נתב"ג, אמר כי הוא "מסתכל על הקורונה בהקשר הזה כמו על טרור. לפני 50 שנה היו מלא פיגועים באוויר וחטפו לנו מטוסים. ישראל לא סגרה את הגבולות. מה היא עשתה? בדיקות".

נפתלי בנט בריאיון על מחדלי הקורונה אצל קרן מרציאנו (צילום: חדשות 12)

אתה אומר אתמול ליונית לוי שהיכולת המיוחדת שלך היא לייצר מבנה שיגרום להחלפה של נתניהו מבלי לבעוט בו. תסביר לנו את הפרקטיקה?
"תראו, יש עיסוק אינסופי ב'כן ביבי' ו'לא ביבי'. אני יודע להתחייב על מה שאנחנו יכולים לעשות, אני יודע איך לייצר 400 אלף מקומות עבודה לישראלים, ולפרק את מונופול הקרקעות בכדי להוריד את מחירי הדירות, אני יודע להחזיר את המשילות לנגב, אלו הדברים שאני יודע לעשות. מופעל עליי הרבה לחץ לתמוך בנתניהו ובגוש הימין, אבל אני חושב שהגיע הזמן להחליף את נתניהו, אבל את זה הציבור יחליט. כרגע, כל העיסוק שלי הוא לקבל כוח בכדי שברגע שתקום הממשלה נוכל לעבוד".

כלומר, אתה צריך עוד מנדטים, אבל כרגע זה לא מה שקורה בפועל?
"אנחנו בהחלט צריכים עוד מנדטים. נכון. בואו נעשה מאזן – אנחנו נמצאים עם למעלה מ־5,400 מתים, מיליון מובטלים, 100 אלף עסקים שקרסו, ו־2 מיליון ילדים שתקועים בבית. אנחנו במלחמה. המצביעים שלנו והציבור כולו מתעניינים איך להחזיר אנשים מאבטלה, ואנחנו יודעים לעשות את זה. כמו כל דבר שנגעתי בו – פירקתי את מונופול המלט בנשר אחרי 90 שנה, וגם עכשיו צריך לפרק ולטפל בצורה נכונה בכדי להחזיר מהר מהר את העובדים למשק".

תכף נדבר על זה, אבל בינתיים תוכל להגיד לנו מי לא יהיה בגוש הזה שלך, בחבורה הזו שלך שאתה עתיד להקים? 
"אמרתי תמיד: כל מי שבעד מדינה יהודית דמוקרטית".

אגב, שמעתי אותך מדבר על הביטחון האישי בנגב ועל תופעת הפרוטקשיין. זה קלף חדש כי הבנת שקשה להישען רק על הקורונה ונתניהו בסך הכל עושה עבודה טובה בקורונה? 
"לא. זה לא קשור, ואני בכלל לא מחפש את מה שאחרים אומרים, אלא מה המציאות. המציאות היא שכבר 12 שנה, תחת המשמרת של ראש הממשלה הנגב הפך להיות מקום פרוע, אגב גם הגליל והעיר לוד. אין חוק וסדר, ישנה בנייה בלתי חוקית, וזה פשוט לא ייאמן. אני לא מאשים את כל הבדואים, אבל יש כנופיות פשע בדואיות שבאות לבעלי עסקים ואומרות לו שאם הם לא ישלמו 4,000 שקל בחודש ישרפו להם את החנות. אגב, השיא היה כששודדים נכנסו לתוך בית פרטי בלילה בשביל לשדוד, וראו שם ילדה בת 10 בתוך הבית שלה במקום הכי מוגן, ופשוט אנסו אותה. לא שמעתי מילה מהממשלה, אף מילה. אין שר ביטחון פנים, אני שר ביטחון, אין ראש ממשלה. הם מתעסקים בדברים אחרים.

אני לא הולך לתת כרגע ציונים, אבל ברגע שאתה מייבא את כל המוטציות מרחבי העולם לתוך ישראל במשך עשרה חודשים זה מוביל לזה שכרגע יש עשרות צעירים, ילדים, ואפילו תינוקות שמאושפזים וחולים בקורונה. אני לא הולך לעשות ויכוח אפידמיולוגי, אבל השאלה היא איך באמת יוצאים מזה, ויותר מזה איך יום אחרי אנחנו מוצאים עבודה לכולם. היום, לא עושים כלום. אין הכשרות, אין הסבות מקצוע, אין בניית עסקים, רק מעיקים עוד ועוד על בעלי העסקים עם עוד מיסים. 

אבל בכל זאת, הליכוד מטפס, או לפחות הציונים של רה"מ מטפסים.
"תראו, אני אגיד את זה ככה: הציבור בסופו של דבר יהיה זה שיחליט. אני אומר לציבור שיכול להיות פה הרבה יותר טוב, ומהר. מהר אנחנו יכולים להסתער וגם לנקות את ישראל מהקורונה שלא נהיה תלויים במוטציה כזו או אחרת, וגם לטפל בכלכלה. במהירות נוכל לעשות מה שלא נעשה פה במשך 12 שנה בעניין הדיור". 

בסיבוב הראשון אתה לא עברת. איך פתאום תקפוץ ל־13 ואפילו ל־15 מנדטים? איך לדעתך זה באמת יקרה?
"הדרך היחידה בעזרתה נוכל לצמוח היא אם הציבור יבין שבנט חזק בממשלה ובנט חזק בכנסת עם הרבה כוח יוכל לפתור פה את הבעיות האמיתיות". 

מה זאת אומרת חזק בממשלה וחזק בכנסת? אתה כבר לא רוצה להיות ראש ממשלה? 
"לא. ככל שנהיה יותר חזקים אני אוכל להרכיב ממשלה. ראיית העל שלי, והמטרה הגדולה היא לבנות ממשלה משימתית שממש, תוך ימים מהכניסה לתפקיד, תתחיל לפעול ולנקות ערים שלמות. ברגע שיהיה לנו כוח מדינת ישראל תהפוך להיות ירוקה, אנשים ישובו לעבודה, ועסקים קטנים ישגשגו".

בעיניך אנחנו תחת סכנה של סגר חמישי? זה משהו שיכול לקרות?
"אף אחד לא יכול להגיד שלא יהיה עוד סגר".

שר האוצר אמר שלא יהיו פה עוד סגרים.
"אני חושב שזו אמירה לא אחראית ולא רצינית. אני לא פרשן, אבל כל מה שאני רואה זה שאנחנו פותחים עולה התחלואה, וכשאנחנו סוגרים אז היא יורדת בהתאם. שיטת האקורדיון הזו היא שיטה נוראה. אני רוצה שיטה בה מנקים מרחב ואז פותחים את הכל בתוך המרחב – גם לימודים וגם תעסוקה". 

אז במצב התחלואה הזה לא היית פותח את הלימודים?
"הייתי עושה דבר אחר – מנקה ופותח. אפשר היום לעשות שני מיליון בדיקות ביום, אבל לא עושים את זה בישראל. אפשר לנקות את הנדבקים ולתת להם לנסוע למלוניות טובות, 'מלוניות בנט', לא המלוניות המצ'וקמקות שיש היום. בכלל, כשהקמתי את המלוניות אני ירדתי לפרטים ובחרתי במלונות חמישה כוכבים לא סתם. ידעתי שזה קריטי שהחוויה תהיה טובה, אחרת אנשים ירמו. בסוף, יש פה הרבה פרטים וכמו בהייטק – אתה צריך יצירתיות". 

אגב, נתב"ג עומד להיפתח לאט לאט וזה דבר שאתה עומד עליו שלא יקרה. לא?
"אני לא נגד פתיחת נתב"ג אני דווקא בעדו, אבל עם בדיקות. תראו, אני מסתכל על הקורונה בהקשר הזה כמו על טרור. לפני 50 שנה היו מלא פיגועים באוויר וחטפו לנו מטוסים. ישראל לא סגרה את הגבולות. מה היא עשתה? בדיקות. לפני שאתה עולה על מטוס יש את התשאול הראשוני, התשאול השני, יש את הרנטגן ואיכשהו הצליחו כבר 50 שנה שלא יהיו חטיפות של מטוסים וכן היו טיסות". 

לא בטוח שמדובר בהשוואה הכי מוצלחת. 
"זו השוואה נהדרת כי זה מראה כי דווקא אל מול איום מאוד משמעותי, עם קצת שכל ישר וכושר ביצוע אתה פותר את הבעיה".

אתה מזהה אצל גדעון סער עריקים?
"תשמע, יש את ההיסטוריה שלהם ושמונה מתוך העשירייה הפותחת ישבו בממשלה של נתניהו ועוד עשו החייאה מלאכותית".

אתה מדבר עליהם? אתה לא אומר אם תשב עם נתניהו או לא.
"תראו, אומר מעט ועושה הרבה, אבל שם אומרים הרבה ועושים מעט. קחו לכם חוק: ככל שאנשים יותר צועקים, מגלחים את השפם וחותמים על הצהרות בסופו של דבר הם פחות פועלים. אני הרי בימין, ושוב יש עליי לחץ עצום להגיד רק נתניהו ואני ארוויח מזה, אבל אני לא אומר את זה לא רק בגלל רווח פוליטי, אלא באמת כי אני חושב שהגיע הזמן להחליף אותו. לא יהיה אסון למדינת ישראל אם יום אחד נקום בבוקר ויהיה ראש ממשלה חדש, אני מקווה שזה יהיה אני, המדינה תשגשג קדימה, והכל יהיה בסדר". 

השאלה שלי מאוד פשוטה – אתה מזהה עריקים פוטנציאליים במפלגה של גדעון סער כרגע?
"אני לא פרשן לענייני המפלגה הזו". 

אבל אתה אומר שהיו מקרים מעולם.
"מה זה היו מקרים? הרי גם אתה יודע. האוזר והנדל לא דיברו ונשבעו שלא ישבו עם נתניהו ובסוף מה קרה? עכשיו בגלל שהם הלכו עם סער אז הם לא יערקו עוד פעם?".