השבוע ה-35 ברציפות: ארגוני המחאה הודיעו אתמול (שבת) על הפגנות שהתקיימו ברחבי ירושלים. תנועת "קריים מיניסטר" הודיעה כי הפעילים התאספו החל מהשעה שש וחצי באזור גשר המיתרים בירושלים, והחלו בצעדה לעבר מעון ראש הממשלה בירושלים, כאשר ההפגנה החלה בשעה שבע. במקביל, פעילות ופעילי "אין מצב" החלו להפגין בשעה שש וחצי בערב סמוך לכיכר פריז בעיר, בצמוד למאהל המחאה אשר הוקם לפני כשמונה חודשים.

הפגנות נגד נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות נגד נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

כחלק מהיערכות המשטרה למחאות סמוך לבית ראש הממשלה, נחסמו לתנועה הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

"המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין", נמסר.

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לקראת ההפגנה: "כשארגון הפשע מבלפור מאיים על עדים ומאחל להם 'חג שמח', חייבים להתייצב ולהזכיר לציבור שכל יום שנתניהו מכהן הוא פיגוע חמור לדמוקרטיה הישראלית ולמערכת אכיפת החוק. אסור לנרמל את הטירוף. מחדל הקורונה הוכיח שישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים שחוצה כל קו אדום וכורת ברית עם כהניסטים כדי להימלט מהדין. השינוי בידיים שלנו. נמשיך להפגין כל מוצש, בכל מזג אוויר ובכל מצב עד שהוא יילך!".

מפגינים נגד נתניהו בגשרים  (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד נתניהו בגשרים (צילום: אבשלום ששוני)

מ"אין מצב" נמסר: "פקידים בעירית ירושלים עושים לאחרונה שימוש אסור בכוח המשרה ומנסים לחסל את המאהל של "אין מצב" בבלפור בניגוד להחלטות בית משפט המחוזי והעליון. זאת כמובן באופן בררני לאור המצב שמאהל מפלגת הליכוד התומך בראש הממשלה זוכה ליחס מפלה לטובה. אנו דורשים מראש עירית ירושלים לנהוג על פי החלטות בית המשפט המחוזי והעליון ולדאוג כי עירית ירושלים תכבד את זכויות המחאה ואת החלטות בית המשפט ולא תיתן לשיקולים זרים להוביל את ההתנהלות מול מאהל המחאה והמוחים".