בעקבות המגילה

פארק נאות קדומים מציע סיור בשטחי הפארק בעקבות גיבורי המגילה, שבמהלכו יעברו המבקרים בין גינות המור והאפרסמון, שמהם הופק הבושם שבו התבשמה אסתר המלכה; יבקרו בבית הצבעים וילמדו על חילזון הארגמון שממנו הופקו הצבעים ששימשו לבגדי התכלת והארגמן של מרדכי היהודי; יבקרו במתקנים החקלאיים הקדומים המפוזרים בשטח, בהם גת עתיקה, שמאחת כמוה הפיקו את היין שאחשוורוש כל כך אהב לשתות; יכינו שקית ריח לבישום וישזרו צמידים צבעוניים; ילמדו כיצד בצרו ענבי יין באותם ימים ודרכו עליהם עד לקבלת עסיס טעים; ויצטלמו עם בגדים תקופתיים.

איפה? פארק נאות קדומים.
מתי? יום שישי, 26 בפברואר, בשעה 9:30; ויום ראשון, 28 בפברואר, בשעות 9:00 ו־12:30. מגיל 3 ומעלה.
מחיר: 38 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים בטלפון 08-9770770 ובאתר

מבט נדיר

לכבוד פורים, תוצג במוזיאון אגם בראשון לציון היצירה הנדירה "מגילת אסתר" (בתמונה), שיצר יעקב אגם בשנת 1980. היצירה מציגה את מגילת אסתר, הכתובה באותיות קידוש מעוטרות ביצירות קינטיות, כשלצדן שזורים ציורים מופשטים בהשראת הדמויות בסיפור המגילה. היצירה לא נחשפה לציבור הרחב קרוב לארבעה עשורים, ושווייה מוערך כעת בלמעלה מ־100 אלף שקלים.

איפה? מוזיאון אגם, רחוב מיש"ר 1, ראשון לציון.
מתי? שעות פתיחה בפורים: חמישי, שבת, ראשון: 10:00־16:00; שישי: 10:00־14:00.
פרטים נוספים באתר

מגילת אסתר במוזיאון יעקב אגם (צילום: אבי קקון)
מגילת אסתר במוזיאון יעקב אגם (צילום: אבי קקון)

איזה פלא

במרכז המבקרים "סוד הפלא הקיבוצי" בכפר מסריק מזמינים אתכם לשבת באווירה פורימית שתכלול, בין היתר, שתי סדנאות יצירתיות – סדנה להכנת שוקולדים בצורת ליצנים ומסיכות בהדרכת השוקולטיירית שלומית זמיר מבוטיק השוקולד "אודט"1, וסדנת יצירה להכנת מסיכות מקוריות מחומרים ממוחזרים.

איפה? סוד הפלא הקיבוצי, קיבוץ כפר מסריק.
מתי? שבת, 27 בפברואר, 10:00־11:30.
מחיר: 90 שקלים למשתתף, 30 שקלים למלווה.
פרטים נוספים בטלפון 072-3971564 או באתר עמותת "זמן גליל מערבי"

לצד הקנגורו

גן החיות האוסטרלי "גן גורו" מציין את החג עם עמדת צילום למחופשים, דמות מחופשת שתשמח את המבקרים וכמובן מפגש עם בעלי החיים האוסטרליים והאכלה מהיד של קנגורו (בתמונה) ולורים.

איפה? גן גורו, עמק המעיינות.
מתי? חמישי (היום) ושישי, 25ֻ־26 בפברואר, 09:00־15:00.
מחיר: 59 שקלים לכרטיס כניסה

פורים בגן גורו (צילום: ארז ביט)
פורים בגן גורו (צילום: ארז ביט)

בילוי בקניון

קניון "שער הצפון" מאחד את החזרה לשגרה עם חג הפורים. בתפריט: עמדות צילום פורימיות, דמויות מצחיקות שיחלקו דוחות היתוליים לקונים, רקדניות בתסרוקות גרנדיוזיות, צלם מגנטים ועוד הפתעות.

איפה? קניון "שער הצפון" קריית אתא.
מתי? שישי, 26 בפברואר.
כניסה חופשית

קניון שער הצפון פורים בתנועה (צילום: יח''צ)
קניון שער הצפון פורים בתנועה (צילום: יח''צ)

להיות מנהיג

בצריף בן־גוריון בשדה בוקר יחכה למבקרים מגוון רחב של תחפושות של מנהיגים שונים בארץ ובעולם לאורך כל ההיסטוריה – משה רבנו, אברהם לינקולן, גנדי, פולה ודוד בן־גוריון ועוד. כל משתתף יקבל כרטיסיית מידע על הדמות שאליה יבחר להתחפש, ובעזרתה יצטרך למצוא את הדמות ברחבי האתר. בנוסף, המבקרים ייהנו מתערוכת "הזקן והעם"; ומביקור בצריף המקורי של פולה ודוד בן־גוריון, שבו יוכלו לשחק במשחקי מחשב שעוסקים בנגב, בצה"ל ובתפקידו של הנוער. במכון למורשת בן־גוריון הסמוך יוכלו ליהנות מ"משפט העם" - מיצג אינטראקטיבי חדש, מפעילות בסגנון חדר בריחה ומסיור משימות חווייתי במדרשת בן־גוריון לכל המשפחה.

מתחפשים למנהיגים (צילום: ענבר עברון)
מתחפשים למנהיגים (צילום: ענבר עברון)


איפה? צריף בן־גוריון בשדה בוקר והמכון למורשת בן־גוריון.
מתי? יום שישי, 26 בפברואר, לגילי 6 ומעלה.
מחיר: כניסה לצריף: 15 שקלים לילד (עד גיל 18), 20 שקלים למבוגר. הפעילויות במכון למורשת בן־גוריון בתשלום נוסף.
פרטים נוספים באתר

כתב חידה

במוזיאון ישראל תיערך פעילות מיוחדת לכל המשפחה לרגל פורים, שבמסגרתה המבקרים יקבלו את "צופן טדי" (בתמונה), ערכת חידה הכוללת מסיכות בהשראת יצירות המוזיאון, שתיקח את המשתתפים למסע ברחבי המוזיאון בעקבות הרמזים הטמונים בה.
איפה? מוזיאון ישראל, ירושלים.

מתי? חמישי (היום), שבת וראשון, 25, 27, 28 בפברואר, בשעות 10:00־17:00.
מחיר: הכניסה לילדים חינם (בפורים). 80 שקלים לערכה

צופן טדי לכל המשפחה (צילום: יח''צ)
צופן טדי לכל המשפחה (צילום: יח''צ)

בין אסתר למולאן

סינמטק תל אביב מציג שעת סיפור “הביצה שהתחפשה" על מסע של ביצה חביבה ומבולבלת הרוצה להשתנות ולהפוך להיות משהו אחר. הילדים יעזרו בהפעלה דרך הזום לחפש את הביצה בכל מיני תחפושות מגוונות ומצחיקות. בני ה־6 ומעלה יוכלו ליהנות מדיסני עדלאידע: מפגש מקוון לפורים שמחבר בין אסתר המלכה למולאן, בין המן הרשע לג'אפר, בין בגתן ותרש לשמשון ויובב, ובין אחשוורוש לקיסר שנפל על הראש; וממפגש חווייתי עם המרצה נוי לוין, שבסופו תהלוכת תחפושות מקוונת.

מתי? שעת סיפור: חמישי (היום), 25 בפברואר, 16:00; דיסני עדלאידע: חמישי (היום), 25 בפברואר, 17:00.
מחיר: שעת סיפור: עשרה שקלים. דיסני עדלאידע: 19.90 שקלים

חוגגים בתיאטרון

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער עורך חגיגה תיאטרלית דיגיטלית לילדים ולכל המשפחה עם מיטב הצגות התיאטרון ועם פעילות חווייתית לפני ואחרי הצפייה בהצגות. במסגרת הפסטיבל יעלו ההצגות "שרלוק הולמס", "זהבה ושלושת הדובים", "בגן של ביאליק", "מולאן", "אי המטמון", "מלך סיאם", "רובין הוד" ו"הודיני". כמו כן, ישודרו סרטונים ליצירת תיאטרון בבית ופעילויות סביב עולם התיאטרון.

מתי? עד 7 במרץ.
מחיר: 19 שקלים להצגה

פורים בתיאטרון אורנה פורת (צילום: כפיר בולוטין)
פורים בתיאטרון אורנה פורת (צילום: כפיר בולוטין)

רואים את העור

האמן אלדד בכר מסטודיו "אומניה" מציע לכם לחגוג עם ערכה ביתית ייחודית להכנת מסיכות מקוריות עשויות עור. הערכה כוללת מסיכה מקורית מעור (בתמונה), גומי לקשירה וקישור לסרטון הסבר שבו לומדים כיצד לעצב אותה ולפסל אותה, וכיצד לצבוע אותה.

מחיר: 88 שקלים.
פרטים נוספים בטלפון 050־9307979 או באתר של עמותת "זמן גליל מערבי" 

פורים באומניה (צילום: אלדד בכר)
פורים באומניה (צילום: אלדד בכר)