"חיפשתי דרך של נתינה והנצחה", מספר סג"ם דוד משיח (20) מבית שמש, שהקים לפני כשש שנים את עמותת הסיוע "בשביל אורון" לזכרו של סמ"ר אורון שאול ז"ל, ואשר סיים אתמול את ההשלמה החילית בקורס קציני הנדסה קרבית.

העמותה שהקים משיח מחלקת בכל יום שישי סלי מזון לעשרות משפחות נזקקות בבית שמש - וגם במהלך שירותו הצבאי הוא המשיך להתנדב בעמותה שפעילותה התרחבה. "כשהייתי בכיתה ט' ונחשפתי לסיפורו של אורון שאול הרגשתי צורך להנציח אותו. הוא מהווה עבורי סמל ללוחם שנתן את כולו לצבא ולמדינה", הוא מספר על הערכתו הרבה לשאול, שנהרג ב־20 ביולי 2014 בלחימה בשכונת שג'אעייה בעזה במהלך מבצע צוק איתן וגופתו עדיין לא הובאה לקבורה בישראל.

סג"ם משיח, שלמד בישיבה התיכונית שעלי תורה בבית שמש, נחשף במקביל גם לסיפוק שבתחושת הנתינה. "הרגשתי שאני צריך להתנדב, וכחלק משעות נתינה לקהילה התחלתי ללוות חניך בבית ספר לתלמידים עם מוגבלויות בבית שמש. החניך נפתח אליי רגשית וסיפר לי שלמשפחתו מרובת הילדים קשה כלכלית. הגעתי לביקור בבית המשפחה ונחרדתי כשראיתי את המצוקה", הוא נזכר.

באותה תקופה גם שניים מחבריו ללימודים חוו מצוקה קשה של משפחות נזקקות נוספות. "החלטנו להקים עמותה למשפחות נזקקות שתנציח את אורון. אספנו תרומות ובכל שבוע חילקנו עשרות סלי מזון. זה היה סיפוק עצום".

סג''ם משיח (צילום: דובר צה''ל)
סג''ם משיח (צילום: דובר צה''ל)

משיח החליט, בניגוד למרבית חבריו ללימודים, להתגייס לצה"ל ולא להמשיך במסלול של ישיבה תיכונית, המשלבת שירות צבאי ולימודים. "הייתי טוב בגמרא, אבל הפנים שלי היו לצבא. גם המשפחה שלי עודדה אותי", הוא מציין. "חבר של המשפחה, שהיה סגן אלוף בהנדסה קרבית, עורר בי עניין רב ודרבן אותי להתגייס לחיל. זה שירות מאוד מאתגר. היה ברור לי שאתגייס לקרבי ואבקש לשרת בהנדסה קרבית".

לשאלה כיצד הוא מצליח לשלב בין חלוקת סלי מזון לשירות כחייל קרבי וצוער בקורס קצינים, הסביר משיח: "בחופשים תמיד הייתי ממהר לסיוע למשפחות נזקקות ולמזלי, כשלא יכולתי, החברים שלי, שלא התגייסו עדיין, המשיכו את מבצעי החלוקה. זה הפך עבורנו לדרך חיים. עם הזמן ראינו שיש משפחות רבות במקומות אחרים שזקוקות ומצפות למשלוחי סלי המזון, אז אנחנו מתכוונים לפעול גם בירושלים. זו השליחות האישית שלנו".

ואיך התחושה אחרי סיום קורס הקצינים?
"התרגשות רבה. אני הקצין הראשון במשפחה. זה היה החלום של סבתא שלי, שעלתה לארץ ממרוקו מיד לאחר קום המדינה ונפטרה בשנת 2016 ממחלת הסרטן. אני רואה אותה מולי מאושרת".