ככל שהחג הולך ומתקרב, כך גובר ביקוש למשקאות אלכוהוליים - ובעלי החנויות חוגגים.  “פורים זה בעיקר בבני ברק, אבל גם במקומות אחרים קונים משקאות לקראת החג”, אומר אושר פרץ, הבעלים של “יינות וטעמים”, המפעילה שני סניפים, ברמת גן ובתל אביב.

“מתחילת הקורונה אנחנו רואים עלייה משמעותית ברכישת משקאות אלכוהול. אנשים ישבו בבית ושתו. אומנם אין חתונות והברים ובתי המלון סגורים, אבל הצריכה עלתה”. פרץ אומר כי לקראת פורים ישנה עלייה של כ־30% ברכישת משקאות אלכוהוליים. “רואים עלייה חדה, והשיא יהיה בעוד כחודש, לקראת פסח”, הוא אומר.

גם יהב אלומי מיקב נטופה מספר על עלייה חדה בהזמנות לקראת פורים. “בכל שנה אנחנו מרגישים לקראת פורים זינוק של 100% ויותר ברכישת יינות”, הוא אומר. “בפורים השנה יש עלייה בצריכת היינות לעומת אשתקד. אנחנו מוכרים יינות כשרים, ופונים לקהל הדתי, שצורך יותר לקראת חגים, וגם לציבורים נוספים, שגם אצלם רואים עלייה משמעותית בצריכה לקראת פורים”.

דנה שרון, מנהלת השיווק של יקב הרי הגליל, מספרת כי אנשים רבים מגיעים ליקב כדי לקנות את היינות. “נוצרה תרבות צריכה של אנשים פרטיים המגיעים ובוחרים את היינות”, היא מסבירה.

“אומנם חל גידול חד בצריכה הביתית של יינות, אבל מצד שני גם לא היו חתונות ואירועים, ובתי מלון היו סגורים”. שרון אומרת כי השנה ניכרת עלייה של עשרות אחוזים במכירת יינות, ולקראת פורים ישנה עלייה נוספת. גם היא צופה כי הזינוק הגדול באמת יגיע לקראת פסח.