הבוקר (שישי) פוענח תצלום לוויין בטכניון המצביע על כתם נפט חדש במזרח הים התיכון שעלול להגיע לחופי ישראל. המשרד להגנת הסביבה בודק כעת את מהימנותו.

זיהום זפת בחוף פלמחים (צילום: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה)

"ככל שהמשרד מקבל פניות שיש בהן מידע שמצריך בדיקה, הוא פועל בכל האמצעים על-מנת לשלול או לאשש אותו. כך פועל המשרד גם במקרה הזה, כולל בדיקה אצל כל הגורמים בארץ ובים התיכון. אם יימצא שיש אכן חשד סביר להימצאות שפך נפט, המשרד יפעל בהתאם לתוכנית הלאומית לתגובה לזיהום ים בשמן", נמסר בתגובה לפניית "מעריב". 

מוקדם יותר הבוקר, התברר על פי נתונים של "רמזור זיהום החופים" של המשרד להגנת הסביבה כי חוף שקמונה הוא היחיד בישראל המוגדר כאדום – זיהום בינוני-כבד בשל נחיתות נוספות של גושי זפת היום.

פעולות ניקיון החופים מגושי הזפת המשיכו היום בחופי רצועת הים התיכון, עם ריכוז מאמצים מיוחד בחופים הדרומיים של חיפה וכן בחופי חוף הכרמל. כתוצאה מפעולות הרשויות המקומיות, המשרד והמתנדבים הרבים, ישנם חופים שבהם מצב הזיהום קל מאוד.

מהמשרד הוסבר כי זרמי הים סוחפים איתם שאריות זפת שנשארו בים, בעיקר בקרבת החוף, כפי שקרה אתמול בחופי דרום חיפה וחופי המועצה חוף כרמל, וכפי שקרה היום בחוף שקמונה. פליטות אלה מהים עשויות להמשיך בהיקף מקומי בימים הקרובים בחופי ישראל, בהתאם לכיווני הזרמים ולשינויים בגובה הים.