על אף ההצהרות על מעבר לשלב השני של היציאה מהסגר כבר ב-7.3, הכולל פתיחה של ענף המסעדנות, בימים האחרונים, יחד עם עליית מקדם ההדבקה דנים בממשלה באפשרות כי יידחה. תומר מור, מנכ"ל תנועת 'מסעדנים ביחד' שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והעביר ביקורת נוקבת על התנהלות החוגגים ברחבי הארץ. עם זאת, הדגיש כי "לציבור פשוט נמאס וההנחיות היו לא ברורות".



מור הצהיר כי למרות התלבטויות הממשלה, הם מצידם מתכוונים לפתוח את כל המסעדות ברחבי הארץ בתאריך שתוכנן מראש והסביר כי "כשנותנים למסעדות ולמסעדנים להושיב את הלקוחות במרחב של העסק, תוך כדי שהם מפקחים ושומרים על התו הירוק והתו הסגול, רק ככה אפשר לשמור על המרחב הציבורי. ברגע שלקוחות לוקחים טייק אווי ויוצאים למרחב הציבורי ללא שליטה, זה מה שקורה".

בהמשך הוסיף: "כל עוד המסחר פתוח וכל עוד אין מתווה מסודר למסעדנים, וב־7 בחודש הוכרע שנפתחים העסקים אנחנו נפתח. המסעדנים כבר מתכוננים, גיוסו עובדים והשקיעו כספים עד לנקודת זמן זו, אבל אין לנו מתווה סגור. במידה וירצו לעשות סגר כללי בכל המדינה אנחנו נקבל את זה, ולא נפתח. אבל במידה ואנחנו היחידים שנשאר סגורים מבחינתנו זה סתם התעללות. אנחנו כבר שנה אחרי המשבר הזה ומתמודדים עם תחלואה כלכלית קשה מאוד. אי אפשר לקבוע תאריך ולחזור בו".

כאשר נשאל מה השאיפה של בעלי המסעדות ובתי הקפה מהממשלה, ציין: "מתווה תו ירוק של 75 אחוז בפנים, והושבה בתו סגול בחוץ, ובצורה לא מדבקת.