בעקבות פניית מעריב: ג'סיקה אביטן מכפר סבא, שמזה כחודשיים לא הצליחה לשוב לארץ מברזיל, קיבלה אישור חזרה מוועדת החריגים. "טסתי לברזיל בדצמבר כדי לבקר את אמא שלי והמשפחה שלי. הייתי אמורה להיות חודש פה, אבל לצערי מדינת ישראל לא נותנת לי לחזור",  כתבה בטרם נודע לה על האישור המיוחל.

"טסתי לברזיל בדצמבר כדי לבקר את אמא שלי והמשפחה שלי. הייתי אמורה להיות חודש פה, אבל לצערי מדינת ישראל לא נותנת לי לחזור", אומרת אביטן, שמזה כחודשיים לא יכולה לשוב לארץ מברזיל.

"אני אזרחית ישראלית לכל דבר, משלמת מיסים, עשיתי צבא, חיה בארץ כבר 12 שנים וזה היחס שנותנים לאזרחים שרק רוצים לחזור הביתה?", היא מציינת בפוסט נוקב שהעלתה לפייסבוק – "העיקר זה לעשות סגר לילי בפורים, אבל ביום הרחובות בתל אביב מפוצצים במסיבות ובאנשים. לתת לאנשים לחזור לבית שלהם, עם בדיקת קורונה שלילית ובידוד של שבועיים המדינה לא נותנת, אבל מסיבות בפורים מותר. פשוט מזעזע מה שקורה במדינה שלנו. המדינה היחידה בעולם שכבר הצליחה לחסן למעלה מחצי מהאזרחים, לא נותנת לאזרחיה לחזור הביתה בשלום".

התלאות שעברה אביטן החלו ב-18 בינואר, כאשר היתה בדרכה לנמל התעופה בריו דה-ג'ניירו. רק בדרך נמסר לה שכדי לעלות בפריז על טיסת המשך לנמל התעופה בן גוריון, עליה לעשות על פי דרישת הרשויות בדיקת קורונה.

בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"שעתיים לפני שהגעתי לנמל התעופה בריו הודיעו לי שאני צריכה בדיקת קורונה בשביל לעבור דרך פאריז ובריו לא עושים בדיקה בנמל התעופה. אז הייתי צריכה לחזור לבית של אמא שלי. נסעתי יותר מ-50 שעות הלוך וחזור מריוף בגלל שלא הודיעו לי בזמן שאני צריכה בדיקה", היא סיפרה ל"מעריב". מאז היא ניסתה כמה פעמים לשוב לארץ. "בכל פעם כשמגיע התאריך אומרים שאי אפשר לטוס לישראל ומבטלים את הכרטיס", היא הוסיפה.

נתב''ג בחוסר פעילות בעקבות ההחלטה על עצירת הטיסות (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג בחוסר פעילות בעקבות ההחלטה על עצירת הטיסות (צילום: אבשלום ששוני)

אביטן המתינה שבועות ארוכות בציפיה שהשמים לישראל ייפתחו והיא תוכל לשוב לארץ. ב-18 בפברואר היא ניסתה לשוב לארץ בטיסת חילוץ דרך נמל התעופה בפרנקפורט והגישה בקשה לוועדת החריגים לקבלת אישור. "גם אחרי עשרה ימים היא לא קיבלה עדיין תשובה מוועדת החריגים והיא תקועה בברזיל. היא שלחה את הבקשה על פי הנהלים דרך האתר ואפילו לא חזרו אליה", סיפר בעלה, דורון אביטן – "היא כבר רוצה לחזור לארץ ולא מאפשרים לה".

אשתו שממתינה בחוסר ודאות בברזיל, סיכמה את מסכת הייסורים שעברה עד כה: "התחושה מאוד מעצבנת. אני אזרחית לכל דבר, משלמת מיסים, הייתי בצה"ל לוחמת ועכשיו, כשאני צריכה לחזור הביתה מפקירים אותי. לאף אחד לא אכפת".

בעקבות פניית "מעריב", ממשרד התחבורה נמסר: "הגברת קיבלה את אישור ועדת החריגים". במשרד התחבורה ציינו עוד, כי לאחר שוועדת החריגים עברה לפני כשבוע לאחריות המשרד, נעשה מבצע להדבקת הפיגורים בטיפול בבקשות וזמני ההמתנה לקבלת תשובה התקצרו ל-48-24 שעות.