בענף המסעדנות חוששים שהפתיחה המתוכננת של בתי הקפה והמסעדות ביום ראשון, אשר תאפשר בפעם הראשונה הושבת לקוחות לאחר כחצי שנה, תהיה זמנית בלבד.

"קיימת התרגשות רבה. לקוחות מתרגשים, מתגעגעים ומצפים להוצאת השולחנות והכיסאות, אבל זו פתיחה מורכבת ואנחנו מקווים שלא נצטרך לסגור שוב", סיפר מני שקד, הבעלים של קפה שקד בשכונת רמת חן ברמת גן.

"התחלתי להיערך בהזמנת סחורה ובגיוס נוסף של עובדים, אבל בינתיים קשה לגייס בתקופת החל"ת. ישנם צעירים שמעדיפים להמשיך לשבת בבית ולקבל דמי אבטלה", ציין שקד - "אני מקווה שכל המאמץ לגיוס עובדים והכשרתם וההשקעה בהזמנת סחורה לא תהיה לכמה שבועות ושלא יהיה סגר רביעי".

עופר מילנר, הבעלים של "הקפה של דבורה" ברמת חן, נשמע פסימי. "ברור לי שאם מקדם ההדבקה יעלה, אחרי הבחירות שוב נצטרך לסגור", הוא הסביר. עוד הוא אמר: "התחלתי כבר להיערך לקראת הפתיחה, אבל קשה בינתיים לגייס עובדים. פרסמתי מודעות ואין מועמדים. אני גם נערך בהזמנת סחורה ורוצה לקוות שלא תהיה עוד סגירה, אבל ימים יגידו".

חיים לאלזרי, הבעלים של קפה אקלייר ברחוב נגבה ברמת גן, אמר שהוא יפתח את המקום להושבה, אבל במתכונת מוגבלת. "קשה לגייס עובדים וקיים חשש שאחרי הבחירות, שוב יסגרו את בתי הקפה והמסעדות. אני רוצה להאמין שלא יהיה עוד סגר, אבל אני לא אופטימי. אם המדדים יעלו שוב – ייסגרו קודם כל את בתי הקפה והמסעדות להושבת לקוחות", אמר.

לאלזרי הודיע שביום ראשון, כאשר ניתן יהיה לפתוח ולהושיב לקוחות, יוצבו שולחנות וכיסאות לישיבה, אבל הם יקחו את הקפה והמאפים בטייק-וואי. "נראה שבוע-שבועיים איך הכל הולך ואז נחליט מה לעשות. כל עוד קיים ספק לגבי הטווח היותר ארוך, נמשיך לעבוד במתכונת הזו", הוא הסביר – "גם קיים קושי בגיוס עובדים, שבחל"ת. התחלתי בכל מקרה להיערך בסידור המקום לקראת הוצאת השולחנות והכיסאות. נקווה שזו באמת בשורה והשנה הקשה כבר מאחורינו".

במסעדת חצר גולדמן הממוקמת על חוף הים בתל אביב, החליטו שלא לפתוח כבר ביום ראשון ולהמתין עוד כמה ימים ואז לפתוח באופן יזום ומסודר. "החלטנו לפתוח שבוע לאחר הפתיחה המותרת על פי מתווה הממשלה, היות ויש צורך בזמן להיערך כראוי לפתיחה - החל מגיוס עובדים, הכנת חלל המסעדה ועד הכנת המטבח והזמנת פרודוקטים", סיפרה לילה גרבלי, הבעלים של המקום – "אני מתרגשת מאוד שסוף סוף יש יעד לפתיחה וזה מחזיר לי אוויר לריאות ואת החיוך על הפנים".