על רקע החלטת הממשלה לפתוח את השמיים ליותר ישראלים שיוכלו להיכנס לארץ ולצאת ממנה, נשמעת בימים האחרונים ביקורת רבה על כתבה שפורסמה בחדשות 12, במסגרתה נטען כי מרבית הנכנסים לארץ הם חרדים. אורי משגב, עיתונאי הארץ, הוא אחד מאלה שהשמיעו עמדה ברורה נגד המצב שתואר בכתבה, ואף יצא לבדוק את המצב בעצמו. היום, הוא ספג מתקפה חריפה מכתב "כאן" חדשות שרון עידן. 

שרון עידן צייץ תמונה מנתב"ג בה הציג את אורי משגב כאשר ברקע ישנו אדם חילוני. לציוץ הוסיף דברי ביקורת קשים: "בוקר טוב אורי, יצאו הרי כל כך הרבה חילונים בדקות האחרונות. הנה, חלקם אפילו בתמונה כשאתה בטלפון. למה לא תיעדת גם אותם"?

משגב עצמו לא נותר חייב והגיב לציוץ: "תיעדתי גם וגם. חצי חצי היום. יש שיפור. אבל שרון זה מתחיל להיות מביך האובססיה שלך. כשערוץ מתחרה נותן לך בראש, החוכמה היא להשתפר ולהביא סיפורים טובים משלך. לפחות עד שיחזרו הטיסות לדובאי שתוכל לקדם. שחרר בנאדם".




התחקיר של חדשות 12 עורר, כאמור, גל של תגובות מימין ומשמאל, טענות על אפליה מצד אחד, מול טענות על שנאת חרדים מן הצד השני. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר לאחר התחקיר: "המציאות בשטח מזעזעת, ואין ספק שיש לחשוף באופן דחוף את הקריטריונים שלפיהם עובדת הוועדה, ולדאוג שיש נציג מטעם משרד המשפטים שדואג שלפיהם היא מתנהלת". 

שרת התחבורה מירי רגב, שהוועדה נמצאת תחת אחריותה, הגיבה לגנץ בחשבון הטוויטר שלה: "גנץ שוב אתה לא חי את המתרחש ביחידתך. כידוע אתה היית חלק מאישור ועדת החריגים בממשלה ובאף שלב לא ביקשת נציג מטעמך בוועדה, אלא עמדת על כך שלמשרד התפוצות יהיה נציג בוועדה. לידיעתך, כבר ביום חמישי בישיבה אצל היועמ"ש, ביקשה היועצת המשפטית של משרד התחבורה שיהיה נציג של משרד המשפטים בוועדה ועד כה הוא לא הגיע". 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו על התחקיר: "לפי מה שראינו בכתבה בחדשות 12, ועדת החריגים זו ועדת מאכערים שמפלה באופן חד צדדי את הציבור שמשרת בצבא, עובד ומשלם מיסים. מה שמניע את הממשלה הזאת הן רק קומבינות. ישראל ביתנו תמשיך לפעול בכל הכלים שברשותה כדי למנוע את התופעה הבזויה הזאת".

שר הפנים אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, נובע כנראה משיקולים פוליטיים. עיתונאי שטען שהחרדים הם 'חבורת מפגרים חומניסטים', שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה".