הטרגדיה בחורה: לילא (ארבע וחצי), חאלד (3) ואבראר (1.5) מוחמד אבו סבית, נספו הבוקר (חמישי) בשריפה שפרצה בביתם. שלושת הפעוטות הובאו למרפה מקומית כשהם מחוסרי הכרה כתוצאה משאיפת עשן. נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, ביקר בבית המשפחה ביישוב ואמר כי "ממצאי החקירה שוללים מקרה של כשל חשמלי או שימוש לא בטיחותי בתנור החימום".

אבראר, חאלד ולילא אבו סבית שנספו בשריפה בחורה (צילום: סולימאן אבו סבית)
אבראר, חאלד ולילא אבו סבית שנספו בשריפה בחורה (צילום: סולימאן אבו סבית)

הנציב הגיע לבית המשפחה כשהוא מלווה במפקד מחוז דרום, טפסר שמוליק פרידמן, ומפקד תחנת באר שבע, טפסר משנה משה עמר. השניים עדכנו את ניצב שמחי בממצאים ראשונים שעלו מעבודת חוקרי האש בזירה ובפרטי האירוע.

שמחי הביע את תנחומיו למשפחה בעקבות האסון הכבד וציין כי חוקרי השריפות שללו את האפשרות כי השריפה נגמרה  מכשל חשמלי או שימוש לא בטיחותי בתנור חימום. עוד הוסיף הנציב: "יש לנו כבר כיוונים שונים לסיבה לפרוץ השריפה ואנו כעת מחכים לתוצאות המעבדה".

דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד בטרם הגעתו לבית המשפחה, נפגש נציב שמחי עם ראש מועצת חורה, חאבס אלעטאונה, והדגיש בפניו את חשיבות מאמצי ההסברה לבטיחות מאש בחברה הבדורית. עוד הבהיר הנציב, כי התקנת גלאי עשן מציל חיים היכול להתריע בזמן אמת מפני שריפה הייתה יכולה לשנות את התוצאה הטרגית של האירוע.

לפני כשנה הוקמה בחורה תחנת כיבוי אש חדשה, שבאה לתת מענה מבצעי לתושבי האזור, אולם בשריפה הבוקר, פונו הילדים למרפאה מקומית מבלי שהאירוע דווח לגופי החירום וכיבוי האש. בעקבות האירוע, הוקם צוות חקירה מיוחד בהשתתפות קציני כיבוש אש מהמחלקה לחקירת שריפות וקציני משטרה מהמחלקה לזיהוי פלילי.