מזג האוויר הנאה הוציא בסוף השבוע מאות אלפי מטיילים לאתרי הטבע ולחופי הרחצה. גם בימים הקרובים לא צפויים גשמים וביום רביעי ייתכן השרב הראשון העונה. 

כבר ביום שישי בבוקר החלה הנהירה הגדולה של רבבות מטיילים לצפון ולדרום הארץ. "זו היתה חוויה מיוחדת לטייל עם הקלנועית בין המעיינות עם המים הנעימים, הנחל, בריכות הדגים והצמחייה שבשיא פריחתה", סיפרה אירית שהגיעה מראשון לציון לפארק המעיינות.

רבים מהמטיילים שגדשו את אזור הצפון נתקעו בעומסי תנועה כבדים, בשל סגירת כביש 65 לתנועת כלי רכב עד שישי אחר הצהריים, בעקבות הפגנת מחאה גדולה שהתקיימו באום אל פאחם. המוני המטיילים המשיכו גם אתמול להגיע לאתרי הטבע והחופים ובחלק מהמקומות, נסגרו האתרים, בשל עומסים כבדים.

עומס בעין השופט ביערות מנשה (צילום: רועי רווח, יערן קק''ל)
עומס בעין השופט ביערות מנשה (צילום: רועי רווח, יערן קק''ל)

רשות הטבע והגנים יצאה כבר בשעה 09:30 בבוקר בקריאה שלא להגיע לאזור שמורת נחל תבור, בשל עומס מטיילים. במהלך היום ביקרו כ-150 אלף מטיילים את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. בין האתרים הבולטים היו קיסריה, ירקון תל אפק, אשקלון, אשכול ובית גוברין.

מאיגוד ערים כנרת נמסר, כי במהלך סוף השבוע ביקרו למעלה מ-10 אלפים בני אדם בחופי האיגוד. רבים מהם הגיעו לפיקניקים ולטיולים בשביל סובב כנרת, על רקע האגם שחסרים לו רק עוד 48 ס"מ למפלס מלא.

אלפי מבקרים ומטיילים הגיעו משעות הבוקר לאגמון החולה של קק"ל, כדי להיפרד מהעגורים השוהים באזור. במהלך השבועות הקרובים ינדדו רבבות העגורים את אזורי הקינון שלהם בארצות הצפון. יערני קק"ל דיווחו על עומסים כבדים של מבקרים שנרשמו במהלך שעות היום בפארק עצמאות ארה"ב, ביערות בר גיורא ובנס הרים. כלי רכב רבים חנו משדי צידי הכביש ויושביהם הלכו כברת דרך ארוכה בניסיון לחוות את הפריחה מקרוב.

חוף צאלון (צילום: איציק לוי, איגוד ערים כינרת )
חוף צאלון (צילום: איציק לוי, איגוד ערים כינרת )

מבקרים רבים גם נראו משעות הבוקר במעגן הסירות הציורי שבכפר הדייגים בג'סר ע-זרקא. "זה מזג אוויר מושלם לטיולים", הסביר חיים שהגיע מרמת גן. עומסים גדולים נרשמו על ידי יערני קק"ל גם ביערות שוקדה, בארי, רוחמה ויתיר בדרום, כאשר המונים הגיעו לחזות בפריחת הכלניות.

מהמועצה האזורית ערבה תיכונה נמסר, כי אלפי משפחות הגיעו בסוף השבוע לפסטיבל הראשון לחקלאות וקולינריה, שהתקיים בחממות החקלאיות תחת הכותרת "מהחממה לצלחת". מתיירות המועצה נמסר, כי רבים מהמבקרים השתתפו בקטיף עצמי של ירקות, בסדנאות בישו עם שפים ובטיולים ייחודיים במדבר.

גם בפארקים בתוך הערים היו מבקרים רבים. באזורים הסמוכים לפארק הלאומי ברמת גן נוצרו עומסי תנועה כבדים לקראת הצהריים, כאשר רבים ניסו להגיע לפארק השוקק.

צעדה בציר המנזרים באתר הטבילה (צילום: סער כפיר, רשות הטבע והגנים)
צעדה בציר המנזרים באתר הטבילה (צילום: סער כפיר, רשות הטבע והגנים)

עם זאת, המשטרה נאלצה לחלץ גם מספר אנשים שהסתבכו בעת טיולם. היא הודיעה כי ברכס אצבע שבשמורת הר כרמל, אנשיה חילצו מטיילת בת 65 מזיכרון יעקב, לאחר שסבלה מחולשה כללית ולא הייתה מסוגלת לסיים את המסלול. לאחר שהעניקו לה טיפול רפואי ראשוני, הצוות פינה אותה מחוץ לשמורה, שם צוות מד"א פינה אותה לבית החולים להמשך בדיקה.

בנוסף, מתנדבי המשטרה חילצו בנחל אביב ליד קיבוץ יראון אישה בת 47 מקיבוץ במרכז הארץ, אשר טיילה עם משפחתה בנחל, סבלה מכאבים בחזה ותשישות. חובשי היחידה העניקו לה טיפול ראשוני, היא נישאה במסע אלונקה ע"י המחלצים אל מחוץ לנחל, שם המתין לה אמבולנס מד"א שפינה אותה להמשך בדיקות בבי"ח.

בחילוץ השני שביצעו המתנדבים, היה מדובר במטיילת בת 62 מפתח תקוה שטיילה עם משפחתה וסבלה מתשישות טופלה על ידי פראמדיקים של היחידה, לוותה ע"י המחלצים לחניון, משם התפנתה באופן עצמאי.

תחזית מזג אוויר
מזג האוויר הנאה צפוי להימשך גם בימים הקרובים. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר (ראשון) תחול ירידה בטמפרטורות ויהיה בהיר עם מעונן חלקית. מידות החום בתל אביב יגיעו ל-18 מעלות, בירושלים – 16, בחיפה – 15, בטבריה – 21, בבאר שבע – 22 ובאילת – 28.

ביום שני יהיה בהיר עם מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר במידות החום. אבל ביום שלישי בהרים ובפנים הארץ תחול עלייה בטמפרטורות  והן יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.  ביום רביעי תחול התחממות ניכרת ויעשה חם מהרגיל עד שרבי.