נטליה דיקשטיין בת ה-67 הגיעה לפני כמה שבועות לחדר המיון בבית החולים רמב"ם שבחיפה, לאחר שחשה ברע. היא הגיעה למקום באמבולנס שפינה אותה מהבית של ביתה אנה. הסיפור של נטליה ואנה, שפורסם בתוכנית של ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, מתחיל עוד לפני הגעתה של האם לבית החולים. עוד בטרם יציאתן מהבית, קיבלה אנה פנייה מגורמים בבית החולים, שהודיעו לה כי מאחר ואמה היא תיירת אין לה כיסוי ביטוחי, ועליה להסדיר בהקדם את התשלום. 

האם נטליה, כך דווח בפרסום, נמצאת בארץ כבר 23 שנה, ו-5 שנים ברציפות. במהלך השנים האחרונות ניסו האם והבת לקבל אזרחות עבור נטליה, אולם התהליך התעכב וטרם הושלם, גם הניסיונות למציאת ביטוחים רפואיים כשלו. במקביל, כבר לפני שנתיים החלו הבעיות הרפואיות של האם בלב.

בבית החולים רמב"ם, כך דווח ב-104.5FM, מפעילים לחץ על אנה לשחרר את האם מבית החולים על אף מצבה, בטענה כי מצבה התייצב. מנגד, ביתה אנה טוענת כי "הלב שלה עוד על 20% ודיברתי עם הפרופסור במחלקה, שעדיין לא ידע שהיא מבוטחת או לא, והוא אמר שהיא צריכה לעבור דחוף ניתוח לב פתוח".


 
אנה מעידה כי לאחר שסיפרה כי אמה לא מבוטחת, היא זכתה ליחס אחר. "שהתחלתי להסביר שהיא לא מבוטחת ואין אפשרות לניתוח לב פרטי, מהשיחה הזאת הכל השתנה. פתאום היא התחילה להיות בריאה ועצמאית. אתמול היא הייתה כמעט בלי הכרה ורצתי אחרי הרופא שהיה במחלקה, שיחבר אותה לאינפוזיה כי היא לא אכלה ולא שתתה, והמצב שלה מדרדר מיום רביעי, והם רוצים לשחרר אותה הביתה". 

במהלך השידור הושמעה הקלטת השיחה של אנה עם ד"ר גידי ברגר מבית החולים רמב"ם. 

ד"ר ברגר: "התקשרתי לשאול מה את מתכוונת לעשות עם אמא כי מבחינה רפואית היא יכולה להשתחרר".

אנה: "אמא עכשיו סיעודית לא יכול לקום וללכת".

ד"ר ברגר: "אמא שלך לא מבוטחת את תצטרכי לשלם על זה, ובית החולים רמב"ם לא יוותר על אף שקל".
 
אנה: "אני יודעת, אני הייתי בפגישה עם העובדת הסוציאלית שנמצאת במחלקה בכדי למצוא פתרון".

ד"ר ברגר: "אנה תקשיבי את מדברת עם מנהל המחלקה. יש לי התמחות במנהל רפואי ואני חבר הנהלת בית החולים. תעזבי את העובדת הסוציאלית, אין לה איך לעזור לך, היא לא מכירה את המערכת. את תשלמי על כל יום אשפוז כמו ששילמת בבני ציון. אנחנו נשים אותה על מונית ונשלח אותה אליך הביתה. זה מה שאנחנו נעשה".

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה לפרסום ברדיו צפון 104.5FM: "המטופלת אושפזה עם אי ספיקת לב, לאחר ששוחררה מבית חולים אחר. היא קיבלה ברמב"ם את הטיפול המקובל והמיטבי והתייצבה לחלוטין. היא מאושפזת קרוב לשבועיים, פי שניים מהזמן הממוצע לאשפוז במחלקות פנימיות. מזה מספר ימים היא יציבה מכל הבחינות, אינה תלויה בחמצן, אוכלת היטב ושותה".

"על דעת כל רופאי המחלקה, היא הייתה אמורה להשתחרר לפני מספר ימים בתום הטיפול הדחוף בבית חולים. עובדת היותה תיירת לא היוותה שיקול בטיפול המעולה ומציל החיים שקיבלה. יחד עם זאת, בית חולים אינו מוסד לטיפול המשכי. רדיו צפון מלווה כבר שנים את מצוקת המיטות במחלקות הפנימיות. ברגע שאדם, כל אדם, מסיים את הטיפול מציל החיים בבית חולים, באחריות משפחתו ומוסדות האשפוז של מדינת ישראל".