"גדולים במדים" היא תוכנית לשילוב צעירים עם מוגבלויות בצה"ל שמנהלת עמותת "יד לילד המיוחד", ולאחרונה הצטרפה גם משטרת ישראל למיזם החברתי.

מחוז מרכז של המשטרה וימ"ר המחוז הם החלוצים בעניין, בזכות פעילותו של יוליאן חיים לוינסון בן ה־31, שמתוך תחושת שליחות חברתית כמדריך ומאמן של צעירים עם צרכים מיוחדים במתחם הדיור "מעון השלושה" בנס ציונה, החליט להרחיב את התוכנית שבה הוא פעיל גם למדים הכחולים. כמה מהצעירים כבר החלו בהליכי קבלה להתנדבות ביחידה לאחר סדרת שיחות הכנה שנערכו עם קצינים שלוינסון הזמין למתחם.

לוינסון: "לפני כשלוש שנים הגעתי למסגרת 'מעון השלושה', שנותנת מענה לדיור חוץ־ביתי לחבר'ה צעירים עם צרכים מיוחדים. לאחרונה עלה לי הרעיון לשלב את החניכים שלנו גם במשטרה. יש לי היכרות אישית עם לא מעט שוטרים. הזמנתי את חברי ליאור גרכט, חוקר סייבר בימ"ר מרכז, ואת גבי ממיסטילוב, קצין המודיעין ביחידה, להרצות בפני החניכים וראיתי את ההתלהבות מצד החניכים. יצרתי קשר גם עם דרגים גבוהים הקשורים לגיוס ולהתנדבות, וכולם הרימו את הכפפה וניסו לעזור. הוחלט שכמה חניכים יגויסו כבני שירות למטה ברמלה. החזון שלי הוא לשלב כחמישה חניכים בכל תחנת משטרה, בתפקידים שונים כמתנדבים ואולי בעתיד גם כשוטרים מן המניין".

ע', אחד החניכים המיועדים להשתלבות בתוכנית: "הרבה יותר מעניין להתגייס למשטרה מאשר לצה"ל". חברו ל', שכבר סיים שירות התנדבותי בצה"ל ומשולב בתכנית תעסוקה, מוסיף: "הייתי מעדיף להתגייס למשטרה. הרבה יותר מלהיב. יש יותר אתגרים ויותר אקשן".

ללוינסון יש רקע עשיר בעולם הרווחה וההדרכה הטיפולית. "כנער הייתי בעייתי והברזתי משיעורים בחטיבת הביניים. בכיתה ז' נשלחתי לבית ספר טיפולי, שם נחשפתי לראשונה לעולם הרווחה והטיפול. לאחר כשנתיים חזרתי למסלול הודות לעיסוק שלי בכדורסל. הספורט פתח לי נתיב נורמטיבי, ועברתי לתיכון שבו שיחקתי בנבחרת בית הספר. בגיל 21 שבתי לבית הספר הטיפולי, הפעם כמדריך משמעת".