היקף מכירות המזון בתקופת חג הפסח נאמד במשק הישראלי ב־7.7 מיליארד שקל. מתוך סכום זה, כ־2 מיליארד שקל "הולכים לאיבוד", כאשר 240 אלף טון של מזון מושלכים לאשפה.

נתונים אלה התגלו במסגרת ניתוח של פירמת רואי החשבון BDO שבוצע עבור ארגון "לקט ישראל". הניתוח התבצע מתוך הנחה של פעילות "רגילה" של המשק, ללא סגר או מגבלות שונות בשל נגיף הקורונה. עוד עולה מהנתונים כי משקי בית אחראים לאובדן מזון והשלכתו לזבל במהלך החג בשווי של כ־1.2 מיליארד שקל.

על פי הניתוח, משקי הבית מוציאים כ־1.9 מיליארד שקל בתקופת חג הפסח מדי שנה על ירקות ופירות, מתוכם נזרקים 63 אלף טון בשווי של כ־500 מיליון שקל. משק בית ממוצע מוציא על מזון בתקופת חג הפסח כ־2,550 שקל, מתוכם כ־330 שקל על מזון שמושלך לפח.

בעקבות הנתונים, מנכ"ל "לקט ישראל" גידי כרוך הדגיש בשיחה עם "מעריב" כי "דווקא בתקופת הקורונה, שדרדרה מאות אלפי אנשים לאי בטחון תזונתי, אנחנו חייבים לנצל את עודפי המזון בצורה יעילה שתאפשר להעביר את השפע שקיים בצד אחד למחסור שקיים בצד האחר אצל רבים, שלפני הקורונה התפרנסו בכבוד וכלל לא היו זקוקים לעזרה".

עירית גרטלר־דוידוביץ, סמנכ"לית התפעול של "לקט ישראל", אמונה על המאבק לצמצום לפחות חלק מנזקי אובדן המזון. לדבריה, "החיסכון מתחיל בקרב חקלאים שתורמים לנו את התוצרת שלא הצליחו למכור. הצוותים שלנו מגיעים לקטיף, משנעים את התוצרת למרכז הלוגיסטי, שם היא ממוינת, נשטפת, נארזת ומובלת טרייה ישירות לנזקקים".