אלפים הגיעו הערב (שבת) להשתתף בהפגנת הענק של כל ארגוני המחאה מחוץ למעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור. לפי הערכותיכם של תנועת הדגלים השחורים, את המקום פקדו עשרות אלפים. עם סיום המחאה, צירי התנועה נפתחו.

הפעילים מהתנועות השונות נראו כשהם נושאים שלטי מחאה ועליהם התנוסס הכיתוב: "ב-23.3 כולנו בקלפי, זה בידיים שלנו!", "מצילים את המדינה - נלחמים בשחיתות", "על אדישות לפעמים משלמים. על אדישות מתמשכת תמיד משלמים". 

ההפגנות בבלפור, שבת אחרונה לפני הבחירות (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
ההפגנות בבלפור, שבת אחרונה לפני הבחירות (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)


יו״ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, אמר: "חדשות לבקרים אנו שומעים כיצד החלטות קריטיות מתקבלות ממניעים פוליטיים ולא ענייניים, ללא שקיפות ציבורית ומבלי לתת דין וחשבון לציבור. במקום לקחת אחריות אישית על ניהולו הכושל של משבר הקורונה, ולפעול לחלץ את ישראל מהמשבר הכלכלי, החברתי והחוקתי, נתניהו ממשיך לעסוק במאבק ההישרדות האישי שלו, כשמדינה שלמה מוחזקת כבת ערובה. הדמוקרטיה שלנו בסכנה אך בסוף ישראל תנצח – זה בידיים שלנו".

רועי פלג, מוביל מחאת "חקירה עכשיו": "למרות נסיונות לגמד אותנו - אנחנו חזקים, משפיעים ומובילים את סדר היום. האמונה כי אנו זכאים לשלטון ולראש ממשלה נקי וחף מכתבי אישום מפיחה בנו תקווה לעתיד טוב יותר. אנו מפגינים גם היום כדי להזכיר לציבור הישראלי כי זה בידיים שלנו, ואפשר לעשות זאת".

הפגנה נגד נתניהו (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)
הפגנה נגד נתניהו (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)



בתוך כך, שני פעילי הדגלים השחורים הותקפו במהלך הכנותיהם למחאה, כך על פי תנועת הדגלים השחורים. ד"ר יעל שומר, מרצה בכירה למדעי המדינה אוניברסיטת תל אביב ופעילת מחאת הדגלים השחורים בצומת צמרות בהרצליה, סיפרה: "עמדנו בצומת ומולנו היו שלושת הביביסיטים הרגילים, רק שהפעם הצטרפה אליהם אשה ושני ילדים. היא חצתה את הכביש לעברנו והתעמתה מילולית עם מפגינה לידי כשאני עם הגב אל שתיהן. פתאום הורידה לי מכת קרטה מאחורי האוזן השמאלית. לאן הגענו שמרביצים לי כשאני יוצאת להפגין לשמור על המדינה שלי דמוקרטית? זו הסתה שמחלחלת מלמעלה אל השטח וכולנו יודעים מי נמצא שם למעלה בבלפור ובייחוד לאור הסרטון האחרון שאוחנה העלה לפייסבוק שלו, גועל נפש של התנהגות, תרתי משמע". 

פעילה נוספת בדגלים השחורים, מיה בן צבי, דיווחה על מקרה אלימות נוסף: "שני תומכי ביבי אלימים מאוד שמקללים ומאיימים עלינו ניסו להכות את המפגינים כשחלקינו סוככנו בגופינו על שאר המפגינים. המשטרה שהסתובבה עם ניידת לידינו לא התערבה עד שדפקנו לה על החלון וביקשנו הגנה. השוטרים שמכירים את תומכי ביבי בשמותיהם האישיים מחייכים אליהם ונוקטים בגישה שפועלת להרחקתנו במקום להרחקתם. זה ניהול אירוע מאוד מגמתי ומוטעה מצד המשטרה שבמישרין תומכת באלימותם של תומכי ביבי. במקום להרחיק את הפרובוקטורים שמחפשים אלימות היא מרחיקה אותנו. זה מפחיד. התחושה שמי שאמור לשמור על הביטחון שלי ושל חברי מפקיר אותנו בצורה מסוכנת חסרת אחריות, מגמתית ומכוונת".

מתנועת קומי ישראל, נמסר: "אחרי שפוליטיקאים חסרי אחריות גררו מדינה שלמה לבחירות רבעיות הגיע הזמן לשים סוף לטירוף הזה. מחנה השינוי הוא הרוב במדינת ישראל ולכן רק בידיו הכוח לעשות את זה".

מהמשטרה נמסר כי כוחותיה פרוסים בירושלים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים ובתוך כך, נחסמו לתנועה הרחובות, בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. 

הפגנה נגד נתניהו (צילום: ''חקירה עכשיו'')
הפגנה נגד נתניהו (צילום: ''חקירה עכשיו'')


השחקן ליאור אשכנזי שהגיע להשתתף במחאה, פתח את האירוע באומרו: "בעוד שלושה ימים הוא הולך! בעוד שלושה ימים ישראל מנצחת! המחאה העיקשת ביותר שידעה ישראל, ואולי אפילו המוצדקת ביותר, הפילה את הממשלה ונתנה לכולנו את ההזדמנות לבחור מחדש את המנהיגים שלנו. את העתיד שלנו. חברים, אי אפשר להפחית מגודל השעה. נלחמנו שנה ברחובות למען הדמוקרטיה. נלחמנו למען שלטון נקי כפיים. ועכשיו הגיע רגע האמת! כולנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות. אסור לנו להשאיר אף אחד בבית! עכשיו זה באמת בידיים שלנו! זה רק בידיים שלנו!".

השחקנית רננה רז, פעילה במשמר הבחירות, קראה לאזרחים להצטרף למיזם ולשמור על הקלפיות ביום הבחירות: "זוג עיניים בקלפי שומר על טוהר הבחירות. משמרת של כמה שעות יכולה להציל את הדמוקרטיה! בואו ניתן פוש אחרון וחשוב ונשמור על הקולות למען העם, החברה והמדינה". 

הפגנת תומכי נתניהו בכיכר הבימה

במקביל למחאת מתנגדי ראש הממשלה בבלפור, תומכיו, התכנסו בכיכר הבימה בתל אביב כשנשאו שלטים: "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. בני ימין נתן יהו. תודה", "רק הליכוד יביא ממשלת ימין על מלא", "עבורנו ביבי הוא קונצנזוס ההיפך מהרדיקליות השיפוטית!".

הפגנת תמיכה בנתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת תמיכה בנתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)


הפגנת תמיכה בנתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת תמיכה בנתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)


הפגנת תמיכה בנתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת תמיכה בנתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)