אריה שיף, שירה למוות בפורץ לפני ארבעה חודשים בערד, הגיע היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע למענה על כתב האישום. עורכי דינו ביקשו לדחות את המענה לכתב האישום כי לא קיבלו חומרים, והשופט אישר את הבקשה וקבע כי ייקבע מועד חדש לדיון

הירי בפורץ בערד. צילום: מצלמות אבטחה

בנו של שיף אמר לפני הדיון כי "אנחנו מאוד חוששים שאבא ישב בכלא כי הגן על עצמו". תנועת "אם תרצו" קיימה הבוקר עצרת מחאה מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעקבות הדיון בעניינו של שיף. הדיון התקיים לבקשת משפחת שיף כדי לחשוף מסמכים הקיימים בידי המשטרה שיכולים לשנות את המצב המשפטי בעקבות הירי על מי שביקש לגנוב את רכבו.
 
בן שיף בנו של אריה אמר בפתח הדיון: "אנו שמחים על התמיכה הרבה של עשרות אזרחים שהגיעו מכל קצוות הארץ לזעוק כי כולנו אריה שיף. מה שקרה לאבא שלנו יכול מחר לקרות למישהו אחר בארץ ולכן תוצאות משפטו של אריה שיף ישפיעו על עתיד של כל אחד מאיתנו. אבא שלנו עמד לבדו באותו לילה כשנתקל בשלושה רעולי פנים ואולץ להגן על חייו. חייו וחיי משפחתנו התהפכו ואינם אותו דבר. מאז הוא לא לבדו, נבחרי ציבור ועם ישראל כולו, מכל המגזרים והדעות הביעו את תמיכתם באריה שיף ובזכותו להגן על עצמו. אנו תקווה שהזעקה שלנו בבית המשפט היום לא תיפול על אוזניים ערלות ושהסיוט הזה ייגמר במהרה כשאריה שיף יצא לחופשי זכאי".

''כולנו אריה שיף'': ההפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע  (צילום: תנועת ''אם תרצו'')
''כולנו אריה שיף'': ההפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע (צילום: תנועת ''אם תרצו'')

כאמור, לפני כחודשיים הפרקליטות הגישה בית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שיף המייחס לו ביצוע עבירה של המתה בקלות דעת.

כתב האישום הוגש לאחר שהפרקליטות הודיעה לבא כוחו של שיף כי פרקליט המחוז, אלון אלטמן, על דעת המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, החליט לדחות את כל טענותיו שהעלה בשימוע, לרבות טענת ההגנה העצמית. הודעה על ההחלטה נמסרה גם לבא כוחה של משפחת המנוח.     

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין יריב צרי וציון קינן, בחצות הליל שבין 28.11.2020 ל-29.11.2020, הגיעו שלושה אנשים ברכבם לקרבת ביתו של הנאשם בערד על מנת לפרוץ ולגנוב את רכבו. בין הפורצים היה גם מחמד אלאטראש ז"ל, שהיה רעול פנים. המנוח שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתפרץ לרכב על מנת לגנבו. פורץ נוסף הצטרף ועמד לצידו של המנוח מחוץ לרכב.