יום הבחירות לכנסת ה-24 שיחול מחר (שלישי) צפוי להפוך להפנינג המוני במרכזי קניות ובקניונים, בחופי הרחצה, באתרי הטבע, באטרקציות ובמסעדות ובבתי הקפה.

בתוך כך, הנסיעה במרבית קווי התחבורה הציבורית ביום הבחירות תהיה ללא תשלום. רכבת ישראל הודיעה, כי כל הקווים יופעלו במתכונת רגילה. אולם על כל נוסע יהיה להנפיק שובר כניסה לרכבת לפני כל נסיעה. ברכבת ישראל התריעו, כי ללא שובר נסיעה לא ניתן יהיה להיכנס לתחנות.

בנוסף, לצורך הנסיעה ביום הבחירות יהיה צורך להצטייד בכרטיס נסיעה ייעודי, אותו ניתן יהיה להנפיק בקופות התחנה ובמכונות האוטומטיות. חברת אגד הודיעה, כי יתאפשרו נסיעות בחינם בחלק מהקווים הבינעירוניים.

תחבורה ציבורית, אוטובוסים (צילום: ראובן קסטרו)
תחבורה ציבורית, אוטובוסים (צילום: ראובן קסטרו)

בין הקווים בהם ניתן יהיה לנסוע ללא עלות, יהיו: 405 ו-480 בין ירושלים לתל אביב, 446 ו-470 בין ירושלים לבאר שבע, 910 בין תל אביב לחיפה, 845 בין תל אביב לקריית שמונה ו-962 בין טבריה לירושלים. הנוסעים בקווי אילת יתבקשו להציג תעודת זהות בליווי ספח או רישיון נהיגה.

חיילים יוכלו לנסוע בחינם בכל קווי אגד, למעט בקווי אילת. מי שירצה לנסוע באחד מהקווים לאילת, יידרש להציג בנוסף לתעודת החוגר גם תעודת ערבה, או תעודת זהות בליווי ספח או רישיון נהיגה.

בנמל התעופה בן גוריון, צפויים לעבור במהלך יום הבחירות כ-7,700 נוסעים ב-55 טיסות בינלאומיות. כ-5,100 מהנוסעים ימריאו מנתב"ג ב-32 טיסות בינלאומיות וכ-2,600 נוסעים ייכנסו לישראל.

רשות שדות התעופה הודיעה שלראשונה בהיסטוריה כי תיפתח קלפי מיוחד לרשות הנוסעים הנכנסים לישראל, אשר מחוייבים בבידוד. הקלפי תיפתח בזרוע E בנתב"ג.

בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בקניונים, באטרקציות ובאתרי הטבע והחופים מעריכים שמספר גבוה של מבקרים צפוי במהלך יום הבחירות.

"לאור כהעלייה בפדיונות במהלך הימים האחרונים אנו מצפים, כי גם יום הבחירות יהיה יום מוצלח מבחינת מספר המבקרים. על מנת לחזק את מסעדות הקניון שעדיין עובדות במתכונת טייק-וואי, החלטנו למנף את המיקום שלנו סמוך לים ולשטחים ירוקים ולהקים מתחם גדול עם פינות ישיבה", ציין מנכ"ל קניון עיר ימים ניצל צוריאל.

"אנו מאמינים שהקרבה לפסח, ביחד עם החזרה לשגרה, יביאו למצב של 'גם וגם' – גם יום בחירות וגם היערכות לקראת חג הפסח, שיוביל לגידול משמעותי במספר המבקרים ונערכנו עם תגבור צוותים", סיפר מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים אורי אבל.

ישנן רשתות שאף החליטו על מבצעי מכירות מיוחדים. רשת המתנות "ג'נטלמן" הודיעה על מבצע הנחות של 60%-40% ל-24 מהמוצרים. בקניון שער הצפון הודיעו על מבצע חלוקת תלושים בשווי של 50 שקל למימוש בחנויות קבוצת פוקס שבקניון על כל קנייה ב-299 שקל.

גם באתרי הטבע ובחופים נערכים למבקרים רבים. באיגוד ערים כנרת, נערכים להגעתם של אלפי נופשים בחופי האיגוד ובמהלך היום. בספארי ברמת גן מעריכים שכעשרת אלפים מבקרים יגיעו במהלך היום. יו"ר הנהלת הספארי וסגן ראש עיריית רמת גן, עו"ד רועי ברזילי הבהיר שלכניסת רכבים יש צורך בהזמנה מראש. לנוכח הצפי למבקרים רבים גם הוחלט על פתיחת מעבר למבקרים שייכנסו רגלית דרך שער כניסה מהפארק הלאומי ולהאריך את שעות הפעילות.

רוחצים בכנרת (צילום:  טלי בר - עמק הירדן)
רוחצים בכנרת (צילום: טלי בר - עמק הירדן)

בבתי מלון שרק לאחרונה נפתחו מדווחים על תפוסות גבוהות לקראת יום הבחירות. במלון אדמונד בראש פינה, שמארח מבוגרים בלבד, התפוסה מלאה. "הציבור צמא לחופשה, לאיוורור, למנוחה ולמרגוע ואנחנו ערוכים לספק את המענה המיטבי", ציין במלון.

בחמת גדר מצפים לעלייה בתנועת המבקרים. "אחרי שנה בה האתר היה סגור, אנו ערכים למבקרים רבים ביום הבחירות ובהמשך בחג הפסח. הביקושים למלון גבוהים וגם ללינה בכפר האוהלים הממוזגים", ציין המנכ"ל שרון ניניו. גם באתר ראש הנקרה ובאתרי תיירות ברחבי עמק המעיינות ובאתרים באזורים נוספים נערכו לקראת תנועה ערה של מטיילים במהלך יום הבחירות.