הבחירות לכנסת ה-24: משטרת ישראל פועלת משעות הבוקר (שלישי) בכוחות מתוגברים במוקדי ההצבעה הפרוסים ברחבי הארץ, בכדי לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק, בתיאום עם ועדת הבחירות המרכזית.

לצד ההיערכות המבצעית המוגברת של אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב במוקדי הצבעה ובסמוך אליהם, המשטרה ערוכה ופועלת בכדי לתת מענה מיטבי גם לאירועי השגרה ולמטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים והכבישים ביום השבתון. בהתאם, שוטרי התנועה והסיור נפרסו ברחבי הארץ בכדי להעניק שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל ומשתמשי הדרך.

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, על היערכות ופעילות משטרת ישראל בבחירות לכנסת. צילום: דובורת המשטרה.

עד כה נרשמו מקרים בודדים ונקודתיים שטופלו מאז שעות הבוקר, בהם בדיקת חשדות לזיופי הצבעה במספר מוקדים ברחבי הארץ ואירועי סדר ותעמולה אסורה נקודתיים שטופלו על ידי המשטרה בסמוך למוקדי הצבעה.

גם בקלפיות וגם באתרי הבילוי. היערכות המשטרה ליום הבחירות (צילום: דוברות המשטרה)
גם בקלפיות וגם באתרי הבילוי. היערכות המשטרה ליום הבחירות (צילום: דוברות המשטרה)

לפני זמן קצר בבית שמש, הושלכו לעבר שוטרים המוצבים במוקדי הצבעה בעיר ביצים וחצים נוספים, אחת מהן פגעה בשוטר. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים לאיתור החשודים במעשה. 

מוקדם יותר התקבל דיווח על כתובת גרפיטי המופנית נגד נבחר ציבור בסמוך לקלפי בתל אביב. דיווח הועבר לרשות המקומית שמחקה את הכתובת והמשטרה פתחה בחקירה. 

בנוסף, אישה שהגיעה להצביע בעיר הופתעה כאשר התבשרה שכבר הצביעה. בעקבות כך עלה חשד לזיוף, אך במשטרה לא ממהרים לצאת בהצהרות ומסתמכים על ניסיון העבר, ועל כך שבמערכות בחירות קודמות קרה כבר שאנשי הקלפי מחקו בטעות שמות של מצביעים מהרשימה. הנושא שנמצא בבדיקה ובסיומו יוחלט אם תוכל להצביע או לא.

אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב הוצבו במוקדי הצבעה ובסמוך אליהם (צילום: דוברות המשטרה)
אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב הוצבו במוקדי הצבעה ובסמוך אליהם (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך למשטרה דווח על אדם שהגיע לקלפי בראשון לציון וסירב לעטות מסיכה למרות שהתבקש לעשות כן. בבדיקתו התברר כי הוא מפר בידוד, הוא נעצר על ידי השוטרים ובהמשך נרשם לו דו"ח בגין הפרת הבידוד.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה גדולים, גלויים וסמויים, ימשיכו לפעול לאורך היממה בריכוזי הקלפיות ובסביבתם, הכל בכדי להבטיח את מהלכן התקין של הבחירות, לשמור על טוהר הבחירות והסדר הציבורי ולהגן על שלום הציבור ובטחונו".