לקראת חג הפסח שיחול בסוף השבוע, אלפי מתנדבים בכל רחבי הארץ מכל עמותות הרווחה עובדים מסביב לשעון כדי לספק את הצורך של רבבות נזקקים לסיוע במזון ומוצרי צריכה, צורך שרק גבר בצל משבר הקורונה בשנה האחרונה. הקרן לידידות מעניקה לקראת חג הפסח סיוע במזון וביגוד ל־40 אלף משפחות, קשישים, עולים וחיילים בהיקף כולל של כ־20 מיליון שקלים. מדובר בגידול של 120% לעומת הסיוע של הקרן בשנה שעברה.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין מספרת: "משבר הקורונה הוביל לזינוק חסר תקדים בצורך של משפחות וקשישים במזון. ריכזנו מאמץ להכפיל את העזרה כדי לתת מענה למצוקה הגוברת. השנה הקרן מעניקה תווי מזון וביגוד ל־6,200 משפחות הנמצאות במצוקה, וזאת נוסף ל־2,210 משפחות הנמצאות ברשימת ההמתנה למיזם הביטחון התזונתי של משרד הרווחה, לחיילים בודדים שהשתחררו בששת החודשים האחרונים, וכן ל־14.5 אלף משפחות ילדי מועדוניות הרווחה.

מנכ"ל ארגון פתחון לב אלי כהן מוסיף: "בפסח הקרוב, 43% מסלי המזון שיחולקו יגיעו לאנשים שלא נדרשו לסיוע בעבר ולמעשה – זהו סל המזון הראשון שיקבלו בחייהם. לפני מגיפת הקורונה, אנשים נטו לחשוב כי עוני לא חוצה את גבולות הפריפריה ולא נכנס לערים חזקות – אבל השנה גילינו שהעוני נכנס לכל עיר ולכל שכונה בארץ".

להערכתו, "בשנת 2021 אנו צופים פגיעה חסרת תקדים בדמות ירידה של כ־40% בהיקף התרומות לעמותות הסיוע – גם מגופים מסחריים וגם מאנשים פרטיים". בארגון הרוח הישראלית מדווחים כי לעומת חג הפסח בשנה שעברה חל גידול של פי שניים במספר המשפחות הנזקקות לסלי מזון הפונות בבקשה לקבלת סיוע. 

הארגון פתח השבוע בקמפיין חירום לגיוס יותר מ־1,000 סלי מזון למען משפחות שבהם ילדים ונוער בסיכון המתגוררים בכפרי הנוער בישראל, ובמקביל במבצע חלוקה של יותר מ־500 סלי מזון לקשישים עריריים המתגוררים בדיור הציבורי.