כמדי שנה, לקראת ליל הסדר וחג הפסח צפוי זינוק חד בצריכת ביצים, דגים, בשר ודבש, כך להערכת משרד החקלאות ומועצת הדבש. הצרכן הישראלי מעדיף את דג האמנון, כשאחריו מדורגים הסלמון, הלברק, הטונה, הקרפיון, הבקלה ונסיכת הנילוס. בימים שלקראת החג צפויים להימכר כ־2,800 טון דגים טריים מגידול מקומי, מתוכם כ־800 טון דגי אמנון, כ־600 טון דגי קרפיון וכ־300 טון דגי בורי טריים ומקומיים. לקראת הפסח, נערכו במפעל "צמח תערובות" באספקת מזון כשר לדגים בחוות הגידול ובבריכות.

מנתוני משרד החקלאות ומועצת הלול עולה כי כל ישראלי צורך כ־230 ביצים בממוצע מדי שנה, שהם כ־19 ביצים בממוצע בחודש. ככלל, הישראלים מעדיפים לצרוך ביצים "רגילות" ורק כ־12% מהצריכה של ביצים ברשתות השיווק היא של ביצים "מיוחדות" כמו ביצי חופש וביצי אומגה. בישראל פועלים 2,830 לולנים המייצרים מדי שנה כ־2.3 מיליארד ביצים.

מהנתונים בענף הבשר עולה כי ממוצע הצריכה של בשר בקר בשנת 2019, טרי וקפוא, עמד על כ־18 ק"ג לנפש. כ־44% מהכמות - בשר שנשחט בישראל, והשאר - בשר מיובא. לקראת פסח אשתקד חלה עלייה חדה של 64% בביקוש לבשר, על רקע סגר הקורונה הראשון.
הצריכה המקומית של עוף טרי בישראל היא הגבוהה בעולם ועמדה בשנת 2019 על כ־64 ק"ג לנפש בשנה. לקראת פסח אשתקד נרשם זינוק של 46% בצריכת העופות.

בתוך כך מועצת הדבש מעריכה כי לקראת חג הפסח והמימונה שבסופו, הביקושים לדבש יעמדו על כ־800 טון, שהם כ־20% מהביקוש השנתי. "ישנם בישראל 510 דבוראים המטפלים בכ־120 אלף כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ, וכן כ־80 אלף כוורות המשמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות", ציין מנכ"ל המועצה אופי רייך.