לאחר "ליל הסגר" אשתקד, ליל הסדר יעמוד השנה בסימן חזרה לחיק המשפחה. אזרחים ותיקים רבים נרגשים לחגוג שוב יחד עם הילדים והנכדים, אחרי שנה שהתאפיינה בעיקר בסגרים ובבידודים.

עמוס כהן, תושב חולון בשנות ה־70 לחייו, התרגש לקראת האיחוד המחודש עם הנכדים. "הפעם נארח את כולם, ללא יוצא מן הכלל", סיפר אתמול. "בשנה שעברה חגגנו במתכונת מאוד מצומצמת, רק אשתי ואני. השנה צפויים להגיע אלינו כל המשפחה, ואין יותר מרגש מזה. בפסח הזה נרגיש חירות אמיתית. השנה יהיה מי שיחפש את האפיקומן, ובזכות הקורונה אנחנו מעריכים הרבה יותר את הביחד".

גם מנחם אלעד (90) וזוגתו לאה הובר, דיירי דיור מוגן "אחוזת צהלה" בתל אביב, ישובו השנה לחיק המשפחה המורחבת. "בדרך כלל אנחנו עושים את הסדר עם הבת של לאה, אבל בשנה שעברה אי אפשר היה לחגוג יחד. כמו כולם, הרגשנו עצובים על הריחוק שנכפה עלינו.

ישבנו בדירה מול ארוחת סדר שהכינה לאה וצפינו בליל הסדר של האחוזה בערוץ הקהילתי. השנה נהיה שוב בהרכב משפחתי, אצל הבת של לאה יחד עם הנכדה, בעלה ושלושה נינים. אנחנו כבר מצפים לזה".

מפת העומסים הצפויים (צילום: דוברות משטרת ישראל)
מפת העומסים הצפויים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

גם עומסי התנועה צפויים לחזור בליל הסדר, שיחול בשבת בערב. בבתי המלון, שנפתחו רק לאחרונה, צפוייה תפוסה גבוהה של אורחים.

עדיין קיימת מגבלה של 20 סועדים ביחד בליל הסדר בתוך מבנה סגור, ו־50 - במקומות פתוחים. ההערכות הן שבפועל, כאשר השמיים עדיין סגורים לנופשים מעבר לים, עומסי התנועה לא יירדו, ועם ישראל ייסע בהמוניו בכבישים לקראת ליל הסדר - ולאחר מכן בדרך חזרה הביתה.
בסוף השבוע יפעל לראשונה, לאחר הפסקה של כשנה, מערך התחבורה הציבורית "נעים בסופ"ש" בתל אביב־יפו, גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ושוהם.

השירות יופעל על ידי העיריות המשתתפות במיזם גם בליל הסדר. הפעילות היום תהיה בין השעות 18:00 ל־2:00 בלילה, מחר – בין 9:30 ל־2:00, וביום ראשון בין 9:30 ל־18:00.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום צפויים לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכן גם גשם קל בצפון הנגב. ינשבו רוחות חזקות, בעיקר לאורך החוף, והטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. מידות החום בתל אביב, לוד ובאר שבע יגיעו ל־16 מעלות, בירושלים 11, בחיפה 13, בנהריה 15, בקצרין 14, בצפת 8 ובאילת 23.

גשם בתל אביב, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני)

בשבת יהיה מעונן חלקית וצפויה עלייה קלה בטמפרטורות. בליל הסדר לא צפויים גשמים. ביום ראשון יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה נוספת במידות החום. ביום שני צפוייה עלייה קלה נוספת.

במשטרת התנועה התריעו כי ייתכנו עומסי תנועה בצירים ראשיים, הן בתוך הערים והן בצירים הבינעירוניים, לקראת ובמהלך החג ובימי חול המועד. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו החל מסוף השבוע במקומות הקדושים, באתרי הבילוי, בפארקים, במרכזי הקניות, בחופי הרחצה ובכבישים. במהלך חופשת הפסח יפתח צה"ל חלק משטחי האימונים שלו ברחבי הארץ למטיילים.

בתוך כך, בצבא הושלמה ההיערכות לקראת פסח. בסך הכל יוגשו לחיילים בליל הסדר כ־4,000 יחידות חזרת, כ־13 אלף יחידות חרוסת, כ־70 טונות מצות וכ־45 אלף ליטר שתייה.

בעקבות החשש לעבירות רכוש, כאשר רבים לא נמצאים בביתם, במשטרה ממליצים להשאיר אור דולק בבית ובחצר ולהימנע מהשארת מפתחות בארונות חשמל, בעציץ או מתחת לשטיח. כמו כן, מומלץ להשאיר טלוויזיה דולקת ולדאוג שאדם קרוב יאסוף את הדואר מהתיבה.

כבכל שנה לקראת החג, אמש בחצות הוטל סגר כללי על יהודה ושומרון, וגם המעברים לרצועת עזה נסגרו. הסגר יוסר ב־3 באפריל בחצות.