לקראת חג הפסח נמשכת מגמת הירידה בתחלואת הקורונה בישראל. מקדם ההדבקה ירד אתמול לשיא חדש - 0.56 בלבד. גם מספר המאומתים היומי עומד על פחות מ־500, ושיעור הבדיקות החיוביות - כ־1.1% בלבד. מספר החולים שבמצב קשה הוא מתחת ל־500, ומספר המונשמים מתחת ל־200.

למבצע החיסונים המוצלח יש תרומה נכבדת לירידה בתחלואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן אתמול כי ישראל חיסנה עד כה יותר ממחצית האוכלוסייה בשתי מנות החיסון נגד נגיף הקורונה.

בציוץ שפרסם בטוויטר כתב: "חצינו את רף ה־50% מכלל אזרחי ישראל שמחוסנים במנה השנייה. בזכותכם מדינת ישראל מנצחת את הקורונה. נשאר רק להקפיד על ההנחיות כדי שהקורונה לא תחזור".

ישראל החלה במבצע חיסונים במהלך דצמבר 2020. לפי נתוני משרד הבריאות, כ־5.2 מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה וקרוב ל־4.7 מיליון התחסנו במנה שנייה.

חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דירוג חדש שפורסם אתמול מעיד כי ישראל זינקה לצמרת דירוג המדינות שטוב להיות בהן בתקופת הקורונה - לפי מדד בלומברג העולמי. כעת ישראל ניצבת במקום החמישי המכובד לצד שורת מדינות שעשו חיל במאבקן בקורונה, כמו ניו זילנד וטייוואן.

מאז שהחל מבצע החיסונים בארץ, שיעור האזרחים המחוסנים בישראל הוא הגבוה ביותר בקרב מדינות העולם. הדירוג של בלומברג מתבסס על מספר פרמטרים, בהם מידת היעילות בטיפול במגיפה. גם ארה"ב, בריטניה ואיחוד האמירויות, שחיסנו עד כה כ־20% מאוכלוסייתם – עלו בדירוג החודשי.

בתוך כך, ארגוני זכויות אדם עתרו לבג"ץ בדרישה שישראל תספק חיסונים לפלסטינים. לדבריהם, "שיעורי התחלואה והתמותה מקורונה בגדה המערבית וברצועת עזה שוברים שיאים, מנות החיסון שהועברו לפלסטינים מכסות פחות מ־1.5% מהאוכלוסייה". עוד הדגישו: "לישראל אחריות משפטית, מוסרית ואנושית וגם צורך אפידמיולוגי דוחק".