הדסה פרומן, אלמנתו של מנחם פרומן ז"ל, רבה של תקוע, פעיל שלום ומשורר כתבה פוסט על ח"כ מנסור עבאס ועל פועלו בקירוב לבבות שזכה לתגובות רבות, חיוביות ושליליות. בשיחה שקיימה היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אמרה כי "אני רואה בו איזשהו מבט חדש אל תוך כל הבלגן הזה, הוא בא באמת עם נקודת מבט חדשה. כמו שאומר הפסוק 'ביבי או לא ביבי זאת לא השאלה'. בואו נסתכל על המציאות, נראה עם מי אפשר לעבוד ונעשה את העבודה. יש כאן המון עבודה לעשות".

היא הסבירה כי "זה כ"כ מעניין שדווקא אישיות דתית, הוא מייצג קו דתי איסלאמי מתון. אפשר לומר שהוא פרגמטי אבל גם הרבה יותר עמוק, זה לא פרגמטי שטחי. מי שמחובר לאלוהים רואה את כל המכלול ואיכשהו לוקח אחריות, בראייה שלו, על כל המכלול כשהוא לגמרי בתוך המקום שלו. זה באמת אפיין את מערכת היחסים רבת השנים שהייתה למורו ולרבו, עבדאללה נימר דרוויש, עם הרב פרומן ז"ל. זאת הייתה דרך שהם גיבשו יחד בשיחות של שנים, כל אחד בא עם העמדה הדתית שלו ויחד בהרבה שיחות עמוקות חיפשו את השפה המשותפת. זה משהו מיוחד מאוד. ממנו צמחו תלמידים ומנסור עבאס שייך לתפיסת העולם הזאת".

"שיתוף הפעולה בין הרב פרומן לדרוויש)היה לפני 20-25 שנה, זה תהליך רב שנים", אמרה והוסיפה: "הוא היה מנהיג מרשים מאוד שבנה את החבורה של תפיסה מוסלמית מתונה מאוד ואקלקטית, מאוד מתעניינת בדתות שמלוות את האסלאם".

"את חושבת שהוא יוכל להתבטא נגד טרור, מחבלים ופעולות אלימות?", נשאלה והשיבה: "אני בטוחה שהוא נגד טרור ופעולות אלימות, וזה נמצא בשורש שלו. אם יוכל או לא יוכל להתבטא זה כבר תלוי באופן שבו ינסה לבסס את המקום שלו מול החברה הערבית שגם לאט-לאט צריכה להשתנות. בואו נעשה סדר, יש לכל אדם תפיסת עולם משלו. כאן זאת תפיסת עולם דתית עמוקה מאוד ולא איזושהי עמדה פוליטית. אולי היא יכולה לחולל שינוי עמוק בחברה שלנו ובחברה שלו. עכשיו השאלה היא איך מובילים את זה בתוך החברה הישראלית".

לסיום הדגישה: "ברגע שהוא התחבר לפוליטיקה הישראלית ואמר שיילך עם מי שיעזור לו לקדם את פתרון הבעיות החמורות והבוערות שיש בחברה הערבית. לאט לאט יבנה פה משהו חדש. אני חושבת שהחיטוט בדברים שהוא אמר פעם לא מוביל אותנו לשום מקום. זאת העמדה שמכניסה אותנו שוב ושוב לוויכוח. צריכים לעשות כאן שינוי, הסיפור הזה כאן מתפורר וצריכים לנסות לחבר".