הרב חיים זאב הר כסף, (43) מבני ברק נהרג היום בתאונת דרכים עצמית בכביש 6 צפון, במנהרה סמוך ליוקנעם. באירוע הטראגי נפצעו שלושה בני אדם נוספים, בהם נערה כבת 17 באורח קשה וצעיר כבן 20 ופעוט כבן 3 באורח בינוני.

הר כסף היה מתנדב ותיק בארגון ארגון הצלה, בתחלילה במודיעין עילית ולךאחר מכן בבני ברק לשם עבר להתגורר. הוא היה ממייסדי  ארגון "אחריות", המסייע למשפחות שנקלעו לקשיים כלכליים-משפטיים. "זו טרגדיה קשה. הוא היה איש חסד", סיפרו קרוביו.

אשתו של חיים, רויטל, גילתה על מותו דרך הודעות בקבוצת ווסטסאפ. עליהן הגיבה: "מה אתם מפרסמים את זה?? אני אשתו, ולי אף אחד לא הודיע את זה עדיין".

אושי שלומוביץ, יו"ר ארגון הצלה אמר: "זה פשוט לא נתפס. חיים היה קודם כל חבר יקר מאוד. אני מכיר אותו מהרגע הראשון לפני עשרות שנים בו נפגשו דרכנו בארגון הצלה. מאז הספיק חיים להציל את חייהם של עשרות אנשים. רק ביום שישי לפני שבוע וחצי, רגע לפני כניסת השבת, הוא ביצע החייאה מוצלחת והציל חיים ממש של גבר צעיר כבן שלושים. תמיד היה מהראשונים שהגיע לאירועים ובמקצועיות נדירה טיפל במסירות בחולים ובפצועים".

הוא הוסיף כי "הוא היה סמל בארגון לנתינה אין סופית, תמיד בחיוך ובשמחת החיים האופיינית והמיוחדת שלו. מאחורי הקלעים חיים פעל בעוד נושאים רבים שאנשים לא יודעים. הוא יחסר לנו מאוד, כולנו איבדנו חבר ואח. אנחנו מתפללים ומחזקים את ידי משפחתו היקרה ברגעים קשים אלו".

חובש בכיר במד"א, רוסלן זינגרמן, סיפר קודם לכן: "הייתי בנסיעה בכביש 6 כשהגעתי למחסום הכניסה למנהרה שהיה סגור כשבמקביל קיבלתי דיווח ממוקד מד"א על התאונה. נכנסתי פנימה לתוך המנהרה החדשה וראיתי את התאונה הקשה. הפצועים שכבו על הכביש כשאחד מהם מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והאחרים בהכרה".

זירת התאונה בכביש 6 (צילום: דוברות מד''א)
זירת התאונה בכביש 6 (צילום: דוברות מד''א)

"מיד התחלנו בבדיקות רפואיות לארבעתם ובביצוע פעולות החייאה מתקדמות בפצוע אנוש. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו לזירה המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו את הפצועים לבית החולים רמב"ם כשמצבו של אחד מהם אנוש, הנערה במצב קשה והשניים הנוספים בינוני-קל" הוא הוסיף. 

אלי ביר, נשיא ארגון הצלה שהגיע לזירת האירוע, סיפר עוד: "במהלך נסיעה לחופשה עם משפחתי קיבלתי קריאה ממוקד ארגון הצלה על תאונת דרכים קשה. כשהגענו למקוחם מייד התחלנו בפעולות החייאה בגבר ואשתי וילדיי, אף הם חובשים, העניקו סיוע רפואי לפצועים הנוספים".

בשל התאונה נסגר הכביש לזמן ממושך ונוצרו עומסי תנועה כבדים ביותר. למקום גם הוחשו בוחני תאונות של המשטרה שפתחו בחקירת האירוע הטראגי.