לאחר שבוע וחצי של פקק ימי חסר תקדים, אוניית המכולות 'אבר גיבן' שנתקעה בתעלת סואץ, הצליחה לצאת מן המצור והחלה לנוע. בעוד תודות רבות נשלחו לכוחות שפעלו בשטח לשחרור הספינה, אמן החושים אורי גלר טען כי הוא האחראי הבלעדי להצלת המצב, והודיע שהצליח לעשות זאת בלא יותר מכוח המחשבה שלו. על כך, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

"אני אספר לכם איך הכל התחיל, כי אני יודע שזה סיפור מצחיק, אבל ברגע שהאונייה נתקעה, התחלתי לקבל אימיילים מכל העולם מאנשים שביקשו שאני יוציא אותה. אחרי זה פנו אליי עיתונים מבריטניה וביקשו ממני עזרה. אני אמרתי לעצמי - וואלה, בוא נלך על זה. עשיתי סרטון בו ביקשתי מכולם להתרכז בשעה 11:11 ולדמיין את האונייה זזה. ב-11:14 דקות האונייה באמת זזה.

לדבריו, "הסיפור קיבל תאוצה עולמית, זה היה בכל העיתונים בעולם ואני... כן, אני מאמין בכוחות המוח! עכשיו בואו נתרכז כולם ביחד כדי לעלות לכם את הרייטינג".

בהמשך, נזכר גלר באירוע מכונן בקריירה שלו כאמן חושים: "בשנת 1977, כשעזבתי את הארץ, עליתי לתוכנית טלוויזיה באנגליה עם 22 מיליון צופים. פתאום אמרתי לכל הצופים לקחת כפית ביד כדי לכופף אותה ביחד וגם הבטחתי שאתקן את כל השעונים המקולקלים שיש להם בבית. המרכזייה פשוט התפוצצה, אנשים מכל בריטניה התקשרו כדי לספר שזה קרה להם באמת. זאת בעצם הייתה התוכנית הטלוויזיה האינטראקטיבית הראשונה בעולם. באותו הרגע הבנתי שאני מצליח להפעיל את כוחות המוח של האנשים".